PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lindfors | Lydia Lindfors Hartola/Sysmä


Eva81
17.12.07, 19:37
Onko joku törmännyt tällaiseen henkilöön?
En tiedä tarkalleen missä tai milloin hän on syntynyt. Hän on isoäitini äiti enkä tiedä hänestä juuri enempää kuin että hän on asunut Sysmässä/Hartolassa,
Isoätini Sylvi on syntynyt Hartolassa 9.4 1919 joten Lydia voisi olla syntynyt vuoden 1890 paikkeilla.

Sariainen
18.12.07, 11:03
Hei Eva !
Oletko tarkistanut Orimattilassa sijaitsevia LINDFORS nimisiä sukuja ?
Minulla on aika pitkä rivi kysyisen nimen haltijoita, mutta ei ikävä kyllä Lydia nimistä. En tosin ole vielä kaikkia tutkinut aivan loppuun saakka, mutta tällä hetkellä siellä ei näy Lydiaa.
Kyseessä saattaisi kuitenkin olla sama suku. Ainakin kannattaisi tarkistaa. Samoin Lindfors nimeä esiintyy muuallakin Etelä-Suomessa, rannikko seudulla.
Tänne on tulossa myös Orimattilan tietoja joten seuraa tilannetta.
http://www.digiarkisto.org/sshy/

Hiski on myös olemassa, mutta v.1890 tietoja sieltä ei taida löytyä.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Eva81
18.12.07, 17:06
Minulla on varma tieto siitä että isoäitini on syntynyt Hartolassa mutta eihän tietysti ole mikään mahdottomuus että tämä lindforsin suku olisi sukua Orimattilassa löytyvälle

Sariainen
18.12.07, 17:43
Enemmän tarkoitinkin niitä häntä ennen olleita sukupolvia. Mahd. vanhempia ja isovanhempia jne. Kannattaa ainakin katsoa.
Muuttoliike oli tuohon aikaan jo melko suurta. Hartola ei ole kovin kaukana.
Minunkin äitiniäidin isovanhemmat tulivat juuri Joutsan ja Hartolan seudulta Orimattilaan.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Eva81
04.01.08, 21:50
Uusimpien saamani tietojen mukaan Lydia oli syntynyt 14.7 1880 Joutsassa. Hänen vanhempansa ovat Ida Lindfors ja Juho Kallenpoika.
Löytyisikö sinulla heistä tietoja?

Sariainen
05.01.08, 09:16
No niin se on hyvin mahdollista. Mutta kai olet tiedon nähnyt omin silmin kastekirjasta ?? Vai mistä tietosi on peräisin ?
Asutko kaukana Lahdesta ? Kirjastossamme olisi mielestäni Joutsan ja Hartolan mikrofilmit. Ainakaan Joutsaa, ei näytä olevan vielä kuvattu SSHY.n. Tai Hämeenlinnan maakunta-arkistosto on toinen paikka. Lisäksi tietysti Kansallisarkisto Hesassa.

Ei ihan osu minun koneellani olevat tiedot. Minulla on montakin Johan Lindforsia, mutta ei Kallenpoikana. Yksi Johan William Lindfors s.1877, joka on myös kadoksissa. Hän saattoi kuitenkin mennä Amerikkaan. Idakin on, mutta hän kuoli jo lapsena.
Nyt en ihan muista montako Lindfors nimeä minulla on tuossa Lytken mapissa. Sen tiedot eivät ole vielä koneella... Saatan palata asiaan myöhemmin, jos osuu oikeat nimet kohdalle.
Terv. SARIAINEN :D:

Eva81
05.01.08, 18:36
Sain tiedot äidiltäni joka oli saanut käsiinsä sukukirjan ja lähetti minulle siitä skannaamansa sivut, en siis ole tarkistanut mistään kirkonkirjoista.

Eva81
05.01.08, 18:56
Lisäystä vielä aikaisempaan

Ida Antikainen e Tapper os. Lindfors
s. 16.5 1855 Hartola missä myöskin kuoli 14.3 1924
1. pso Josef Juhonpoika Tapper s 23.4 1842 k 22.6 1900
2. pso Adolf Antinpoika Antikainen s 12.6 1850 Hartola k 7.1 1926

Lydian isä ei siis ole ollut aviossa hänen äitinsä kanssa

Idasta vielä sen verran että hänellä mainitut vanhemmat ovat Filip Erikinpoika Lindfors ja Lena (Helena) Erikintytär


Asun itse Pohjanmaalla joten en ihan helpolla pysty kaikkia tietoja itse tarkistamaan kirjoista.

Sariainen
06.01.08, 10:02
Niinhän se on. Aina ei kuitenkaan voi olla varma jos ei juuri tässä alkuvaiheessa saa varmaa tietoa. Ompa aika mielenkiintoista,... Antikaisia on myös Orimattilassa. Minunkin lähisuvussani. Läheltä liippaa.

Myös Vaasan ja Oulun maakunta-arkistoissa pitäisi olla koko maata kattavia tietoja ainakin mikrokortteina. Niin on Hämeenlinnassakin. Onko sinulla jompaan kumpaan arkistoon pitkä matka ?

Yritä joka tapauksessa kytätä myös SSHY.n sivustoa. Sinne on tulossa skannattuna alkuperäisiä kirkonkirjoja juuri tuolta alueelta kaiken aikaa.
Kuten sanoin palaan asiaan vielä myöhemmin... jos vaikka jotain löytyykin.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Eva81
07.01.08, 16:44
Vaasan maakuntaarkistoon on noin tunnin matka joten kyllä siellä jossain vaiheessa varmaan tulee käytä :-) Siihen asti ei auta muu kuin odottaa :-)

Hape
09.01.08, 23:30
Minullakin on sukuyhteyksiä Orimattilan Lindforsseihin, Saarisen/Kivisen kautta.
Voisin jossain vaiheessa katella sivusilmällä Lindforssiakin, kun käyn tuolla pappilassa.

Sariainen
10.01.08, 09:21
Ahaa.... kerropa lisää omasta KIVINEN ja SAARINEN nimisistä henkilöistä ??
Minulla on molempia pitkä rivi.
Terv. SARIAINEN :eek:
www.sukusari.fi (http://www.sukusari.fi)