PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mieholan koulu, Hämeenkoski


skoykka
02.03.12, 07:53
Onko kenellekään tuttu koulu ja oppilaat? Isoisäni oli siellä opettajana 1914, kun äitini syntyi. Kuvassa myös isoäitini, tätini, kolme enoa ja äidin kummitäti, joka lähti myöhemmin rapakon taa.

Sanna B.
02.03.12, 09:18
Hei,
minun äidinäitini Mirjam Lampen oli kotoisin Mieholan Petomäestä.
Hän oli tosin vm -21, joten ei voi olla tuossa kuvassa, mutta hän oli sisarussarjansa nuorin ja iltatähti, hänen sisaruksensa olivat 1901, 1903, 1905, 1907, 1910, 1912 ja 1914 syntyneitä (1905 syntynyt oli poika, muut kaikki tyttöjä). Eli kolme tytöistä lienevät minun isotätejäni ja yksi pojista isoenoni...

Olen joskus skannannut Mirja-mummun valokuva-albumin, mutta lapsuudenkuvia niissä ei ole enkä siten pysty, harmi kyllä, tunnistamaan ketään:-( Eikä kukaan kuvassa ole ikävä kyllä selvästi äitini, minun tai tyttäreni näköinen :D:

t. Sanna

skoykka
02.03.12, 11:01
Muistelen, että olisin saanut joltakin parin tytön nimet, täytyypä etsiä, jossainhan ne hyvässä tallessa ovat.

Vuosina 1905 ja 1906 syntyneet enoni ovat vaaleissa pomppa-takeissa koululaisten joukossa.

Jospa jostain löytyisi kotiseutukirja, jossa olisi nimiä ja kuvia. Kärkölästä löysin isoisäni todistuksen numerot ja Hollolan kotiseutukirjoista monenlaista tietoa.