PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hiski Salomaan vaimo Aini Saari


siitma
11.02.12, 12:04
Olen etsinyt kauan Ainin tarkkaa syntymäaikaa ja kuolinaikaa. Ainin hauta on Vehmaan hautausmaalla. Löysin juuri netistä kuvankin hautakivestä, mutta en saa selvää päivämääristä. Syntyi 1894 ja kuoli 1953.
http://koti.mbnet.fi/timotok/txtsalom.htm

Toiveikkaana MS

ansgarius
18.03.19, 16:38
Olen useasti todennut netin olevan ihmeellisen. Hain tätä Hiskin vaimoa äskettäin minäkin. Ja googlatessa yksi osuma "siitman" kysymykseen vuodelta 2012!
Kyllä nyt näyttää vahvasti siltä, että tämä Hiskiaan vaimo on syntynyt Vehmaalla 3.11.1889 ja kastettu Aina Ceciliaksi. Vanhemmat Vehmaa Putta itsellinen Viktor Kustaanpka Saari e. Sederholm, 23.6.1862 Laitila, ja Putta Sipilän talon tr Cecilia Johanna Antonintr, 23.9.1867 Vehmaa.

kari

Orvokki W
21.05.19, 15:34
Kyllä netti on todella tarpeen! Luin otsikon "Hiski Salomaa" ja olin aivan ymmällä tuosta syntymäajasta yms., koska tunnen Hiski Salomaan äidin.
Tämä Hiski (Heikki) Salomaa (1959-2003) oli yksi Lapinlahden Lintujen perustajajäsenistä.