PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Videokoordinaattori esittäytyy


Videokoordinaattori
08.02.12, 22:45
Olen ottanut vastaan vapaaehtoistoimijana tehtävän, jolla koordinoidaan sukututkimukseen liittyvien tilaisuuksien videointia ja videoiden esittämistä seuran sivuilla jäsenten katseltavaksi.

Tarkoituksenani on koota lista sellaisista Suku Forumin käyttäjistä sekä seuran jäsenistä tai muista sukututkijoista, jotka talkoohengessä voisivat osallistua videoijana sukututkimusaiheisiin tilaisuuksiin eri puolilla Suomea tai vaikkapa Ruotsissakin. Seura on kiinnostunut myös jo olemassa olevista videoista, joilla on sukuhistoriallista tai koulutuksellista merkitystä jäsenillemme.

Pyytäisin asiasta kiinnostuneita lähettämään minulle sähköpostilla allaolevan listan mukaisia tietoja itsestään osoitteeseen videot*genealogia.fi :

- Nimi, postiosoite, puh., sähköposti
- Millä alueella voisit toimia? Mainitse lähin kaupunki .
- Onko sinulla mahdollisuus käyttää omaa kameraa ja jalustaa - kamerasi merkki ja muistikortin/nauhan tyyppi?
- Kuinka pitkän aikaa voisit kuvata, minä päivinä ja mihin aikaan päivästä?
- Oletko Suomen Sukututkimusseuran jäsen (vain jäsenillä on mahdollisuus kirjoittaa forumille ja lisätä tapahtumia tapahtumakalenteriin)?
- Onko hallussasi tällä hetkellä videointeja, joista voisit luovuttaa originaalin/kopion seuran videokirjastoon ja jäsenten katsottavaksi nettisivustollamme? Liitä ehdottomasti mukaan tiedot kuvatun tapahtuman aiheesta sekä aika ja paikkakunta sekä palautusosoite.
- Kuulutko paikalliseen yhdistykseen, kerhoon tai johonkin sukuseuraan, minkä nimiseen?

TÄMÄ KOSKEE SIVUSTON TAPAHTUMAKALENTERIN PÄIVITYSTÄ (pitää olla jäsen) : Voisitko jatkossa tallentaa itse Suku Forumin kalenteriin kaikki tiedot oman alueesi yleisötilaisuuksista tai kursseista – niiden mahdollisesta videoinnista riippumatta? Kaikkia tilaisuuksia ei voida videoida, mutta kalenterin säännöllinen käyttö lisää osallistujia.

Videointien koordinointi vaatii onnistuakseen paljon yhteistyötä ja perusteellista avustajien listaamista. Ilmoittautuminen videoijien listalle ei kuitenkaan sido tiettyihin tilaisuuksiin osallistumiseen, mikäli se ei sillä hetkellä sovi videoijan omaan aikatauluun. Määräaikaa ilmoittautumisille ei ole, joten uudet kuvaajat ovat aina tervetulleita mukaan, myös kertaluontoisesti.

Otan mielelläni vastaan kaikenlaisia neuvoja ja parannusehdotuksia videointeihin liittyen. Tulen kyselemään kuvaajia Suku Forumilla tavallisilla viesteillä, joihin voit myös avoimella vastauksella ilmoittaa mahdollisuuksistasi kuvata tilaisuuksissa.

Yhteistyöterveisin
Tuula Kulmala
Videokoordinaattori
e-mail: videot*genealogia.fi

Juha
09.02.12, 09:45
Pieni korjaus edelliseen;

Myös ei-jäsenet voivat kirjoittaa forumille ja kalenteriin. Täten tietysti myös seuraamme kuulumattomat ovat tervetulleita mukaan toimintaan!




Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Videokoordinaattori
09.02.12, 22:53
Pieni korjaus edelliseen;

Myös ei-jäsenet voivat kirjoittaa forumille ja kalenteriin. Täten tietysti myös seuraamme kuulumattomat ovat tervetulleita mukaan toimintaan!
Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Ilmeisesti kuitenkin pitää olla Suku forumin rekisteröitynyt jäsen, mitä itse asiassa tarkoitin?

Juha
09.02.12, 23:04
Kyllä.

Eli Suku Forumille voivat kirjoittaa vain rekisteröityneet.

Toisaalta ei tarvitse olla Suomen Sukututkimusseuran jäsen rekisteröityäkseen Suku Forumille tai ottaakseen osaa videointeihin :)


Juha