PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hiekkaset


Ritva Huovilainen
26.01.12, 11:36
Olen tutkinut äitini sukua. Anna Maria Hiekkasen aviomies Erik Viinikainen ja lapset Wilhelmiina ja Johan kuolivat vuonna 1968. Wilhelmiina Viinikainen kuoli 16.3.1868 ja Johan kuoli 23.3.1868. Erik Viinikainen kuoli 16.6.1868. Mutta heidät kaikki oli haudattu 4.10.1868. Kaikkien kuolinsyy oli kuume. Miten se on mahdollista, että kaikki on haudattu niin pitkän ajan jälkeen ? Minulle tulee mieleen, että Anna Maria Hiekkanen on haudannut heidät jonnekin ja sitten se on saatu selville. Tai onko kirkonkirjoihin tullut virhe? (Sumiainen, kuolleet 1836-1879 kuva 29 ja 29.

Minun äitini sai sota-aikana pojan. Siitä pojasta ei ole mitään tietoa kirkonkirjoissa. En tiedä tästä pojasta mitään, koska äitini ei puhunut koskaan ensimmäisestä lapsestaan. En tiedä, mihin hänet on haudattu?

Tämän takia minulle tuli mieleen, että onko siinä tapahtunut jokin rikos, jota on nyt vaikea selvittää. (Heleniusten esi-isät Petter Pettersson ja Anna Thomasdr. mestattiin, koska he olivat murhanneet miehen.)

Essimi
26.01.12, 15:19
Vuonna 1868 elettiin pari kolme vuotta jatkunutta kylmien kesien sekä todellisten kato- ja nälkävuosien sarjaa, ja ihmisiä kuoli todennäköisesti enemmän kuin ehdittiin haudata. Ehkä siitä voisi lähteä liikkeelle tämänkin prheen kohdalla?

Ritva Huovilainen
26.01.12, 16:33
Niin se varmaan on. Kun katselin muitakin ihmisiä, jotka olivat kuolleet keväälä tai kesällä, heitä oli haudattu 4.10.1868.

En huomannut katsella muita ihmisiä, koska heitä on haudattu. Ensimmäiseksi oli tullut mieleeni, että esi-äitini olisi tappanut lapsensa ja miehensä. Nyt hylkään moiset ajatukset.

Kiitos vastauksesta