PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Officer Sigismund Weider - Broby, Pyttis


Svidis
02.01.12, 00:05
Hej.

Medan jag sökte en av mina anfäder som flyttade från Cupis i Broby, Pyttis, till Knuts i Renum, Borgå....
Råkade jag stöta på ett dokument från Sverige i kommunionböckerna:

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=4608782

Har denna sak möjligen blivit löst? Intressant att man valt att ta med detta dokument i digitaliseringen. Detta har antagligen inget med min släkt att göra, men tänkte i alla fall fråga, eftersom nyfikheten vaknade.

Svidis
02.01.12, 03:01
Hej igen.

Detta har inte med min fråga att göra. Utan mera med den anfadern jag sökte som flyttade från Pyttis till Renum.
Man borde kanske använda sig flitigare av Gregers geneanet.org sidor. För när jag nu efter tiotals timmars forskande angående en del av min släkt tänkte kolla om det finns något om dem på Gregers sidor, eftersom spåren ledde till Mörskom. Kom det fram att allt jag gjort har varit "onödigt" :)

Redan tidigare har jag frågat här om Broman från Illby, nu har jag väl alla svar jag behöver från den del som en Broman gifte sig med en Forsman. Angående Broman har jag själv hittat fram en hel del.

Nåja, onödigt har det ju inte varit. Jag har ju åtminståne till en stor del granskat att Gregers uppgifter stämmer :)