PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kungliga Finska Artilleregementet rekrytointi Pernajan alueella


Kurki
31.12.11, 20:39
Tietääkö joku minua viisaampi, onko tykistön sotilasasiakirjoja digitoitu eli löydänkö tietoa tykistön miehistöstä netistä - etenkin Myrskylässä, Pernajassa työskennelleestä tykkimiehestä Samuel Passion (Bastion) henkilöstä (joka sai poikalapsen 1802). Tutkin tässä Jonas Hedbergin Kungliga Finska Artilleriregementet kirjaa vuodelta 1964, ja tietysti sinne on kirjattu vain upseeristo. Yleensäkin aika vähän näyttää olevan kirjoituksia ja lähteitiä sukututkimuksessa tykistöstä, vaikka se on ollut tärkeä osa sotilashallintoa tuon ajan RuotsiSuomessa ja tykistöön rekrytoitiin miehiä siinä missä ruotuväkeenkin.

Risto Toivonen
31.12.11, 23:22
Katselmusrullia on skannattuna ainakin Riksarkivetin (SVAR) verkkosivulla
http://www.svar.ra.se/

Erkki A Tikkanen
01.01.12, 02:42
Tietääkö joku minua viisaampi, onko tykistön sotilasasiakirjoja digitoitu eli löydänkö tietoa tykistön miehistöstä netistä - etenkin Myrskylässä, Pernajassa työskennelleestä tykkimiehestä Samuel Passion (Bastion) henkilöstä (joka sai poikalapsen 1802). Tutkin tässä Jonas Hedbergin Kungliga Finska Artilleriregementet kirjaa vuodelta 1964, ja tietysti sinne on kirjattu vain upseeristo. Yleensäkin aika vähän näyttää olevan kirjoituksia ja lähteitiä sukututkimuksessa tykistöstä, vaikka se on ollut tärkeä osa sotilashallintoa tuon ajan RuotsiSuomessa ja tykistöön rekrytoitiin miehiä siinä missä ruotuväkeenkin.
Tässä pari liitettä Samuelin tiedoista näytiksi SVARin skannatuista vuodelta 1803. Itse etsin juuri sotilaita eri joukko-osastoista eri vuosisadoilta ja maksoin 27 euroa kuukauden katseluajasta, ei paljoa verrattuna siihen mitä tietoa saa ja nopeasti, maksaa kyllä itsensä takaisin nopeudessa ja helppoudessa :cool:

Kurki
04.01.12, 20:25
KIITOS Erkki tästä tiedosta!

Kiitän ja Kumarran!