PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Osaisiko joku auttaa?


Jyrki Laiho
07.12.11, 13:02
Hankin kymmenisen vuotta sitten (Sukututkimusseuran sivuilla ohjelmia vertailtuani) käyttööni Kaarle Kailan laatiman Sukuohjelmisto 2000:n. Siinä on nyt jo yli 500 henkilötietoa omasta suvustani samoin kuin satoja henkilöitä myös vaimoni suvusta. Keväällä vaihdoin tietokoneeni, ja ohjelma tietysti meni vanhan koneen mukana. Kun sitten piti asentaa se uudestaan uuteen tietokoneeseen, huomasin että olen laittanut aikanaan levykkeen koteloineen niin varmaan talteen, etten sitä enää löytänyt... Tiedot ovat onneksi varmuuskopioina tallessa.

Varovaisena miehenä olin aikanaan levykkeen rikkoutumisen pelossa tallentanut myös sen tiedot muistitikulle. Yritin sieltä ladata 2000-ohjelmani uudelle koneelle ja se näytti onnistuvankin. Mutta pyörii ilmeisesti vain demo-tilassa, huolimatta siitä että olen antanut kaikki tunnistautumiskoodit ym. (jotka nekin olivat tallessa). Henkilöitä voi lisätä, mutta henkilösuhteiden päivitys ei onnistu.

Voiko tälle tehdä jotain? Voin toki vaikka lunastaa kokonaan uuden ohjelman tarvittaessa. Kunhan se lukee tiedostojani, etteivät ne mene hukkaan. Vaikkapa hiukan jo kehittyneemmän Sukuohjelma 2004:n?

IT-vastaava Lars J W Holm sanoi, että se 2004-versio ei ole enää myynnissä, mutta lupasi katsoa jos sellainen jostain vielä löytyisi. Olen kyllä käynyt myös keväällä edesmenneen Kaarle Kailan kotisivuilta, mutta en oikein ole löytänyt selkeitä ohjeita miten pitäisi menetellä.

Tämä kysymys voi olla todellisille harrastajille kovinkin helppo, mutta itse en tunnu pääsevän eteenpäin. Olen siis kiitollinen jos joku voi auttaa.

Jyrki Laiho
Tampere

Juha
07.12.11, 13:09
Lataa vaikka tuo 2004
http://www.sukuohjelmisto.fi/wiki/index.php/Sukuohjelmisto_2004

ja kokeile onnistuisiko sillä!


t. Juha

Jyrki Laiho
07.12.11, 14:23
Kiitos, yritän!

Pitäisinkö sen siis toimia täysin, ei pelkästään demotilassa? Vai tarvitsenko ohjelmaa varten uudet, maksulliset tunnukset?

t. Jyrki

Jyrki Laiho
07.12.11, 17:51
Saan ladattua 2004-version koneelleni, mutta alkuun tulee ponnahdusruutu jossa sanotaan, että kyseessä ei ole ilmaisohjelma - toimii siis vain demotilassa. Ja että Sukututkimusseuran kirjakaupasta voi tilata levykkeen.

Mutta kuten aiemmin mainitsin, niin Lars J W Holm kertoi että kyseistä ohjelmaa ei ole enää siellä myynnissä.

Palasin siis lähtöruutuun... Mitäs nyt voisin tehdä - ehdotuksia?

Jyrki

Juha
07.12.11, 19:08
No, kokeile sitten Sukuohjelmisto 11 -versiota. Se on ilmainen;
http://www.sukuohjelmisto.fi/wiki/index.php/Asennukset



Juha

einontytar
07.12.11, 22:20
Minulla on sukuohjelmisto 2004, jonka tulin hankkineeksi varaohjelmaksi. Käytän kuitenkin pääasiassa Juuret-ohjelmaa, joten, jos on avuksi, saat ohjelman minulta postimaksuja vastaan.

Jyrki Laiho
08.12.11, 09:08
Erinomaista, kiitos kovasti!! Varmasti helpoin ratkaisu asiaan. Ja toki maksan Sinulle mielelläni muutakin kuin ne postimaksut...

Osoitteeni on:

Levonmäenkatu 11
33710 Tampere

terveisin
Jyrki Laiho

einontytar
08.12.11, 09:21
Laitan kirjeen tulemaan!

Jyrki Laiho
08.12.11, 09:57
Todella hieno juttu!

Tämä asia on hiukan painanut mieltäni. Pimeä ja loskainen aamu muuttui nyt heti mielessäni aurinkoiseksi...

Suuret kiitokset!

t. Jyrki

einontytar
09.12.11, 12:50
Kirje postitettu, ilmoitathan jos ei ensi viikon aikana ilmaannu!

Jyrki Laiho
09.12.11, 14:28
Sen teen! Kiitos vielä ja hyvää viikonloppua!

Jyrki

Jyrki Laiho
13.12.11, 17:07
Kirje tuli eilen!

Tänään sitten asensin ohjelman. Aluksi antoi erilaisia herjoja, mutta nyt tuntuu toimivan. Kokeilin puolisen tuntia. Eikä avatessa kysele enää tunnuksia tms.

Eli kaikki siis hyvin, kiitos!

Soittelen Sinulle, numero oli kirjeessä.

t. Jyrki

einontytar
15.12.11, 14:09
Hienoa. Toivottavasti pelittää jatkossakin.
Kiitos postista ja yltäkylläisyydestä, vähempikin olisi toki riittänyt.
Oikein antoisaa joulun aikaa ja mukavia löytöjä sukututkimuksen pariin.