PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : söker information om min farfar och farmor och hennes mamma


josefinanni
17.11.11, 13:06
Hej, jag söker all information som eventuellt finns att få om min släkt på min fars sida. Då jag inte har mycket information alls och inte riktigt vet hur jag ska gå tillväga för att få reda på mer.
Det jag vet om min farfar är. Namn: Karl Birger Engelbert Johansson Född: 19070503 i Helsingfors, Död: 5/5 1959 i Nederkalix. Gift man (23/8 1936), dock ej med min farmor, de gifte sig aldrig.

De uppgifter jag har om min farmor är: Namn: Sirkka Irma Öhrnberg Född: 19XX0329 i Finland, eventuellt i Viborg. Död: 19860601 i Hagfors. Frånskild kvinna (19/1 1949)

Min farmors mammas uppgifter som jag har är: Namn: Anni Sofia Öhrnberg, född Suuronen 1889, 12 december i Vihti.
Död 5/10 1977 i Lappeenranta.
Gifte sig troligen i Viborg men med vem har ja ingen aning men troligen hette han i alla fall Öhrnberg.

Farmor och hennes mamma jobbade i Runda tornet i Viborg som servitriser innan de fick fly kriget och hamnade då i Lappeenranta.

Skulle bli oerhört lycklig om någon skulle vilja hjälpa mig hur jag går vidare med denna lilla information jag har eller om någon vet något om dessa personer.

Mvh/ Josefin Öhrnberg

Fredrik Jokijärvi
18.11.11, 18:47
Hej!
Du borde vända dig till de församlingarna där dina förfäder kommer från med de uppgifterna du har.Viborg är väl svår med det kan finnas nått i de andra (Lappeenranta).
Maila och se vad du får för svar. Jag fick en familjeutredning för min farmors familj från dennes församling efter att ha mejlat de uppgifterna jag hade och fick sedan ett brev. Utredningen kostade 22 euro.

Det kan finnas lättare sätt som jag inte känner till, men de kan kanske någon annan tipsa om.

Mvh
Fredrik Jokijärvi

Juliana
13.12.11, 22:27
Det finns i Vihti födda barn Anna Sofia 8.12. 1889, döpt 11.12. Föräldrar Pietilä Löfbacka inhys Klas Bernhard Örnberg f. 29.11 1867 Vihti, Gustava Fredrika Lindgren f. 26.9 1866 Vihti. Testes Ollila Alitalo inh J.?J.? Lindgren med hu Edla Karolina.

josefinanni
17.12.11, 14:29
Det finns i Vihti födda barn Anna Sofia 8.12. 1889, döpt 11.12. Föräldrar Pietilä Löfbacka inhys Klas Bernhard Örnberg f. 29.11 1867 Vihti, Gustava Fredrika Lindgren f. 26.9 1866 Vihti. Testes Ollila Alitalo inh J.?J.? Lindgren med hu Edla Karolina.

Tack så mycket för informationen.

Vet du man skulle kunna få info ang. Karl Birger Engelbert Johansson född i Helsingfors 3 Maj 1907 ?

Tack på förhand och ha en God Jul

MVH

Josefin Öhrnberg