Laila Pitkänen
12.11.11, 14:39
Olen hakenut Erich Astalaa kauan. Tiedoissa on puutteita.
Näppituntuma on, että hän oli syntyjään Jöransson. Olen tarkistanut kastekirjasta hänen olleen kummina sekä nimellä Jöransson että Astala.
Hänen vaimonsa oli Maria Mårtensdotter Naurismo s.6.2.1701 Naurismo, Urjala, k.9.4.1775, 74v.
Nyt luulen että olen löytänyt Erichin sotilasrullista. Ne ovat ne tuoreet ilmestyneet sotilasrullat mitkä ovat SSHY:n sivuilla:
Uudenmaan jalkavälirykmentti Pääkatselmusluettelo 1726-1726
Öfverste Lieut. Compagnie, kuva 101, numerot 96-98
Urdiala by, nr 97 Erich Astala? (voi myös olla Astalen) 40v, gift, till Finland med Frisenheim,
tässä kohdassa mainitaan myös Simon Jöransson ja Matts Jöransson.
Iänpuolesta Erich Astala 40v sopisi syntyneeksi mainittuun 1685.
Löytyi myös Pääkatselmusluettelosta 1696-1712, kuva 238 numerot 94-108,
Nro 97 Urdiala Erich Jöransson?
Erichillä oli numero 97 jonka olien löyttänyt rippikirjoista.
Mitä tarkoitetaan Frisenheim´illä? Paikka josta on tullut tai ehkä konppaniapäällikön nimi?
Kaikkea en pysty näkemään näistä kirjoista. Olen vahvemmin ruotsinkielinen, mutta kun en saa selvää tekstistä.
Kiitollinen vastauksista,
Laila Pitkänen
Näppituntuma on, että hän oli syntyjään Jöransson. Olen tarkistanut kastekirjasta hänen olleen kummina sekä nimellä Jöransson että Astala.
Hänen vaimonsa oli Maria Mårtensdotter Naurismo s.6.2.1701 Naurismo, Urjala, k.9.4.1775, 74v.
Nyt luulen että olen löytänyt Erichin sotilasrullista. Ne ovat ne tuoreet ilmestyneet sotilasrullat mitkä ovat SSHY:n sivuilla:
Uudenmaan jalkavälirykmentti Pääkatselmusluettelo 1726-1726
Öfverste Lieut. Compagnie, kuva 101, numerot 96-98
Urdiala by, nr 97 Erich Astala? (voi myös olla Astalen) 40v, gift, till Finland med Frisenheim,
tässä kohdassa mainitaan myös Simon Jöransson ja Matts Jöransson.
Iänpuolesta Erich Astala 40v sopisi syntyneeksi mainittuun 1685.
Löytyi myös Pääkatselmusluettelosta 1696-1712, kuva 238 numerot 94-108,
Nro 97 Urdiala Erich Jöransson?
Erichillä oli numero 97 jonka olien löyttänyt rippikirjoista.
Mitä tarkoitetaan Frisenheim´illä? Paikka josta on tullut tai ehkä konppaniapäällikön nimi?
Kaikkea en pysty näkemään näistä kirjoista. Olen vahvemmin ruotsinkielinen, mutta kun en saa selvää tekstistä.
Kiitollinen vastauksista,
Laila Pitkänen