PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suku Forumin ominaisuuksista


Erkki
07.11.11, 10:38
Mitähän tapahtui, kun päivitin Internet Explorerin versioon 9 ja samalla katosi painikkeen "Uudet viestit" toiminta?

Sillä painikkeella saa nimittäin kirjautumatta nopeasti näkyville tuoreet kirjoitukset.

Juha
07.11.11, 10:52
Kiitos ilmoituksestasi, täytyy tutkia asiaa.

Itselläni nimittäin toimii yhdistelmässä Win 7 + IE 9


Katsotko ehtiessäsi, oletko sallinut evästeet jne



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin ylläpito

Erkki
07.11.11, 13:14
Kiitos ilmoituksestasi, täytyy tutkia asiaa.

Itselläni nimittäin toimii yhdistelmässä Win 7 + IE 9

Katsotko ehtiessäsi, oletko sallinut evästeet jne

Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin ylläpito

Sama ympäristö kuin sinulla.
Mistähän tuon evästeiden sallimisen/kieltämisen löytää?
Päivityksen jälkeen en ole tehnyt (vielä) mitään muutoksia, eli oletusasetuksilla mennään.

automatti
07.11.11, 20:00
hei

Tuo näyttää olevan yhdistelmän Vista ja 9 ongelma
vista ja Googlen chrome selain toimii Ok
samoin 7 ja 9 yhdistelmä

Tuo Vista 9 yhdistelmä antaa Uudet viestit hakutuloksena ettei hakusanoilla löytynyt mitään

t. automatti

Juha
07.11.11, 20:06
Minulla on tässä koneessa Vista ja IE 9

Homma pelittää ihan ok!


Juha

eeva häkkinen
08.11.11, 00:25
XP ja Chrome antaa aika usein myös vastauksen, ettei haulle löydy vastinetta. Seuraava saman näppylä klikkaus heti perään saattaa tuottaa runsaasti uusia viestejä, tai sitten asianmukaisen vastauksen: "Ei uusia viestejä, voit katsoa viimeisten 24 tunnin ...." (tarkkoja sanamuotoja en muista).

tellervoranta
08.11.11, 09:18
Ei toimi ainakaan minulla näillä :). Käytän selainta Firefox lukiessani Suku Forumin uuden viestit: Toki joskus muulloinkin. Kysyjä voisi lukea tässä samassa Apua-alueessa kohdan Ongelma. Toivon ratkaisun löytyvän.

Kiitos ilmoituksestasi, täytyy tutkia asiaa.

Itselläni nimittäin toimii yhdistelmässä Win 7 + IE 9

Julle
08.11.11, 09:32
< Mitähän tapahtui, kun päivitin Internet Explorerin versioon 9 ja samalla katosi painikkeen "Uudet viestit" toiminta?

Sillä painikkeella saa nimittäin kirjautumatta nopeasti näkyville tuoreet kirjoitukset. >

Mitä TÄH! ÖHHÖH! Niinhän se pitää ollakin ja on ollut IE5 lähtien! Eihän lukuoikeuteen käyttäjätunnuksia tarvita, vaan vastaamiseen ja kirjoittamiseen!

Tutkikaa rauhassa!

Juha
08.11.11, 09:35
Hyvä huomio Julle,

En edes huomannut tuota pikkudetaljia alkuperäisessä kysymyksessä!

Eli tosiaan; ellet ole kirjautunut sisälle, ei "Uudet viesti" toimi. Sen tilalla voi sitten käyttää "Päivän viestit" -toimintoa, mutta se ei ole ihan sama.

Kannattaa siis kirjautua aina sisälle, jotta saa kaikki toiminteet näkyville :)




Juha

Erkki
08.11.11, 12:21
< Mitähän tapahtui, kun päivitin Internet Explorerin versioon 9 ja samalla katosi painikkeen "Uudet viestit" toiminta?

Sillä painikkeella saa nimittäin kirjautumatta nopeasti näkyville tuoreet kirjoitukset. >

Mitä TÄH! ÖHHÖH! Niinhän se pitää ollakin ja on ollut IE5 lähtien! Eihän lukuoikeuteen käyttäjätunnuksia tarvita, vaan vastaamiseen ja kirjoittamiseen!

Tutkikaa rauhassa!

Ympäristö Win7 + IE9 ei tuo "Uudet viestit" painikkeella muuta, kuin tekstin "Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja."

Olen erinomaisen tietoinen, että lukuoikeus ei edellytä kirjautumista. Odotan pikkuisen älyllisempää otetta, vaikka kyse saattaa olla ongelmasta, johon ei tule vastausta. Jätän palstan seuraamisen.

Juha
08.11.11, 12:27
Erkki, älähän hermostu;

Sillä painikkeella saa nimittäin kirjautumatta nopeasti näkyville tuoreet kirjoitukset.


Tämä on se oleellinen asia - mainitset tuosta painikkeesta, että saat tuoreet kirjoitukset esille kirjautumatta. Mutta kun tuon painikkeen on tarkoitus toimia vain kirjautuneille käyttäjille. Käyttikselle ja selaimella ei ole merkitystä, vaan tuolla kirjautumisella.

Mikäli tarkoitit jotain muuta tilannetta, niin oletko ystävällinen ja kerrot tarkemmin. Kyllä sen nimittäin kirjautuneena pitää toimia.

Juha

admin
08.11.11, 12:42
Ympäristö Win7 + IE9 ei tuo "Uudet viestit" painikkeella muuta, kuin tekstin "Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja."

Olen erinomaisen tietoinen, että lukuoikeus ei edellytä kirjautumista. Odotan pikkuisen älyllisempää otetta, vaikka kyse saattaa olla ongelmasta, johon ei tule vastausta. Jätän palstan seuraamisen.

Pieni rivihuomautus:

Asiasta on vanhaa keskustelua tässä (http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=14062). En tiedä olenko siellä vastannut "älyllisesti" mutta asia ja syyt selvinnee siitä.

Ohjelmistojen päivitys ei aina tarkoita että kaikki muuttuu paremmaksi. IE9 ei "parempi" ainakaan Suku Forumin osalta - oikeastaan päinvastoin. Ehkä siihen joskus löytyy kiertotie miten IE9:n puutteita saa paikattua Suku Forumin osalta - mutta tällä hetkellä sellaista ei ole ilmaantunut eikä kukaan ole ilmoittanut olisiko IE9:ssä jokin asetus pielessä kun tällaista tapahtuu heti päivityksen jälkeen. Moni on siis siirtynyt IE9:stä pois tai ottanut toisen selaimen rinnalle, niinkuin tilastotkin kertovat.

Jos joku keksii miten IE9 saadaan toimimaan kunnolla SF:n "päivän viestien" -linkin kohdalla - kertokaa toki. Moni sen haluaa tietää.

En usko että evästeet ovat tähän syypäät, mieluummin vilkaisisin IE9 -selaimen välimuistin suuntaan...

Hasse

admin
08.11.11, 18:17
Googlaus vahvistaa epäilyni. Kysymyksessä on ns. "Redirect Caching" -ongelmasta. Pieni Microsoft -niminen putiikki keksi muuttaa ominaisuuksia uuteen IE9 -selaimeensa JA ongelma johtuu siitä.

"...This is a bug in IE9. ...

A request to a URL should be processed as requested. The browser - any browser - should not make any assumptions on the intent of the user or the author of the requested URL. Process the request as performed by the user and perform any directives and display content accordingly, as set out by the document requested.

Ref: Keskustelua asiasta (http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_7/possible-bug-in-ie-with-http-code-301-permanent/33cd03f0-8c82-e011-9b4b-68b599b31bf5?page=1)


Suku Forumin "Today's Posts"/"Päivän viestit" -linkin takana on seuraava URL:

http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily

Kun ko. URL suoritetaan haetaan ns. "redirect" -URL:n avulla uudet viestit:

http://suku.genealogia.fi/search.php?searchid=1409618

...loppunumero vaihtuu aina uuteen vähän ajan kuluttua ja vanha ei sen jälkeen toimi enää.

IE9:n ongelmana on että se tyhmä uusi,"parempi" selain varastoi näitä redirect -osoitteita välimuistiin ("cache"), eli IE9 ei enää edes pyydä "uusia viestejä" palvelimelta vaan noukkii sen viimeksi tallentamansa osoitteen ja yrittää sillä vanhalla osoitteella hakea "päivän viestit".

Helpoin ratkaisu on kaivaa syvä kuoppa IE9:lle kunnes Microsoft vaivautuu joko korjaamaan selaimensa tai lisäämään optio jolla "redirect caching" ohitetaan. Vaihtoehtoinen tapa on tyhjentää IE9:n cache -muisti usein.
...Odotan pikkuisen älyllisempää otetta...
Odotan itse hiukan enemmän empaattista otetta näihin keskusteluihin. Ihan turha on syyllistää ketään, varsinkin niitä jotka yrittävät auttaa kirjoituksillaan.

automatti
08.11.11, 19:25
Hei

Hei kyllä ongelma esiintyy sisäänkirjautuneilla
Tosin joskus uudelleen kirjautumisen jälkeen saataan toimia hetken

Tuo chroma kun antaa katsella myös sitä ohjelmakoodia näyttäisi siltä, että ongelmatapauksissa jostain syystä siihen taustalla olevaan hakuohjelmaan ei mene hakusanaa. Mikäköhän sen muuten tulisi olla että hakisi kaikki viestit aikamäärittelyn mukaisesti.

t. automatti

Christina
26.11.11, 18:00
Finns det någon som kan ge mig svar på svenska varför jag ej mera får upp Nya inlägg ej heller Snabblänkar- dagens inlägg. Jag har prövat logga in varje gång men det hjälper ej. Har inte gjort någon uppdatering med min dator.
Tacksam för svar
Christina Nordback

Julle
26.11.11, 19:42
< Odotan itse hiukan enemmän empaattista otetta näihin keskusteluihin. Ihan turha on syyllistää ketään, varsinkin niitä jotka yrittävät auttaa kirjoituksillaan. >

Samaa mieltä, ainahan tämä sentään lähes sataprosenttisesti toimii!
Mitä nyt vielä on "kesäterässä", kun viestitkin tuntuvat tulevan tunnin edellä aikaansa, joten toimii nytkin yli sataprosenttisesti. ;-)

SukuForum edellä aikaansa

admin
26.11.11, 19:52
Finns det någon som kan ge mig svar på svenska varför jag ej mera får upp Nya inlägg ej heller Snabblänkar- dagens inlägg. Jag har prövat logga in varje gång men det hjälper ej. Har inte gjort någon uppdatering med min dator...

Hej

Problemet ser man speciellt med Internet Explorer 9 versionen och beror på att browsern använder sig av en sk. "redirect caching", en funktion som de flesta anser vara helt befängd.

När man vill söka "dagens meddelanden" klickar man på en länk som säger "http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily", dvs. hämta dagens meddelanden (eg. de sista 24 timmarnas meddelanden). Suku Forum gör en sk. redirect till just den stundens senaste lista som ni ser som en länk av typen "http://suku.genealogia.fi/search.php?searchid=1429670" där numret i slutet ändras efter varje nytt meddelande som tillkommit i forumet - varefter den den föregående söklistan (med föregående nummer) stryks.
Det tokiga med den förändrade funktionaliteten i IE9 är att browsern lagrar nämnda adress som förväntat svar om du åter igen efter en stund begär "dagens meddelanden". Men - den gamla listan är struken - och sidan finns således inte mer!
IE9 minns således sådant som den inte enligt konstens alla regler skall hålla i minnet. Tidigare har browserprogrammen nu och då temporärt i misstag kunnat lagra den redirectade adressen i cacheminnet men nu har IE9 satt det i system.
Tills IE9 och Microsoft tar sitt förnuft tillfånga kan man inte göra mycket annat än att (1) börja använda andra browsers (Firefox, Safari, ...) eller t.ex. sätta url -adressen "http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily" in i ett bokmärke och försöka kringgå cache -hanteringen på det sättet.

Hasse

Christina
26.11.11, 20:40
Tack Hasse för snabbt svar.
Mvh
Christina

ehjelt
04.01.12, 19:29
Saisiko modeilta apua?

Parin päivän ajan minulla kohdasta Uudet viestit on tullut vastaus:

Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja.

Sen sijaan kun menen yksittäiseen viestiketjuun niin toiminto Näytä ensimmäinen lukematon näyttää toimivan.

Olen käyntieni välillä aina kirjautunut ulos ja edellisen käyntini ajankohta näyttaa olevan kirjautumisessa oikein. Minulla on IE 9.

irpe
04.01.12, 20:35
Minulla sama ongelma,toisinaan avaa ja useimmiten ei?:confused:

admin
04.01.12, 20:45
Meillä on ollut keskustelua asiasta aikaisemmin. Kts. tässä (http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=15833&highlight=Haulla+l%F6ytynyt+tuloksia&page=2)

eeva häkkinen
05.01.12, 00:23
Saisiko modeilta apua?

Parin päivän ajan minulla kohdasta Uudet viestit on tullut vastaus:

Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja.

Sen sijaan kun menen yksittäiseen viestiketjuun niin toiminto Näytä ensimmäinen lukematon näyttää toimivan.

Olen käyntieni välillä aina kirjautunut ulos ja edellisen käyntini ajankohta näyttaa olevan kirjautumisessa oikein. Minulla on IE 9.

Itselläni tapahtuu samoin riippumatta siitä, käytänkö IE:a vai Chromea ja riippumatta siitä olenko ollut kirjautuneena vai en. Käyttäytyminen näyttäisi olevan täysin satunnaista, en ainakaan ole keksinyt, milloin/miksi se vastaa, ettei uusia viestejä ole, ja milloin, ettei haulla tullut osumia. Se mikä aina toimii, on uusi klikkaus, joten tästä "featuresta" en ole kärsinyt.

Erkki Järvinen
05.01.12, 04:52
itse ainakin pysyn aina kirjautuneena eikä mitään ongelmia esiintynyt uusien viestien kanssa. - Miksi kirjautua ulos?

Lukkari
05.01.12, 10:54
Pysyn kirjautuneena korkeintaan pari kolme päivää sitten kone kirjaa minut ulos, sillä kuinka usein käyn sivuilla ko. aikana ei ole merkitystä.

Erkki Järvinen
05.01.12, 12:22
ei kone mitään ulos heitä jos ja kun on kirjautuessaan laittanut rastin ruutuun muista minut. Ainakin minulla on aina toiminut ja toimii.

PVuorio
05.01.12, 14:54
Hej

Käytäntö ja kokemus kuten Erkillä. Ei ulosheittoja tms.

t Pertti Vuorio

Julle
05.01.12, 16:29
< itse ainakin pysyn aina kirjautuneena eikä mitään ongelmia esiintynyt uusien viestien kanssa. - Miksi kirjautua ulos? >

Se on sellaisten ihmisten tapa, jotka ymmärtävät resurssien rajallisuuden!

Jos toimit samalla tavalla joka paikassa, pidä elektronisten laitteiden valmius-asento aina päällä, kotona valaistus aina päällä päivät ja yöt, liettä päällä aina, jos vaikka valmistaisit ruokaa joskus, varaa lippu etukäteen linja-autoon, junaan ja lentokoneeseen, vaikka et matkustaisi jne.
Kyllä joku kohta alkaisi ihmetellä, kun sähköä ei saa tarpeeksi ja pitää rakentaa lisää energialaitoksia, linja-autoja, junia ja lentokoneita ei iole tarpeeksi ja niitä pitää hankkia lisää.

Sukuseuran jäsenet nyt valittavat kun palvelin on hidas ja tökkii, kun koneelle ei tahdo päästä ja ylläpitäjä manailee, kun pitää hankkia nopeampi kone ja lisää samanaikaisin tietoliikenneyhteyksiä, kun entiset eivät tahdo riittää jäsenille!

Toinen ongelma on, että junan tullessa asemalle laiturilla on ahdasta, kun on paljon ihmisiä mutta suurimman osan ajasta asemalaituri on tyhjä. Kuitenkaan ei silti kannata rakentaa isompaa asemaa tai laituria. Samoin naisten vessaan on tapahtumien yhteydessä jonoa, kun käydään kopissa, mutta miesten vessassa harvemmin, jos kaikki mahtuvat samaan aikaan laarin ääreen.

Mielestäni jokainen, joka ei käytä tietoliikenneyhteyttä tai palvelinta 15 minuuttiin, pitäisi heittää ulos pakotetulla aikakatkaisulla! Niin tulisimme toimeen vähemmillä resursseilla tai resurssien rajallisuudet eivät tulisi niin nopeasti vastaan! Vaikkakin silloinkin enemmin, mutta myöhemmin!

Kansanomaisesti toisiakin ajatellen

ehjelt
05.01.12, 16:36
Saisiko modeilta apua?

Parin päivän ajan minulla kohdasta Uudet viestit on tullut vastaus:

Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja.

Sen sijaan kun menen yksittäiseen viestiketjuun niin toiminto Näytä ensimmäinen lukematon näyttää toimivan.

Olen käyntieni välillä aina kirjautunut ulos ja edellisen käyntini ajankohta näyttaa olevan kirjautumisessa oikein. Minulla on IE 9.

OK - Asia tuli selväksi. Google Chromella Suku Forum toimii kuten pitääkin. Täytyy jatkossa käyttää sitä.

PVuorio
05.01.12, 17:17
< itse ainakin pysyn aina kirjautuneena eikä mitään ongelmia esiintynyt uusien viestien kanssa. - Miksi kirjautua ulos? >

Se on sellaisten ihmisten tapa, jotka ymmärtävät resurssien rajallisuuden!

Jos toimit samalla tavalla joka paikassa, pidä elektronisten laitteiden valmius-asento aina päällä, kotona valaistus aina päällä päivät ja yöt, liettä päällä aina, jos vaikka valmistaisit ruokaa joskus, varaa lippu etukäteen linja-autoon, junaan ja lentokoneeseen, vaikka et matkustaisi jne.
Kyllä joku kohta alkaisi ihmetellä, kun sähköä ei saa tarpeeksi ja pitää rakentaa lisää energialaitoksia, linja-autoja, junia ja lentokoneita ei iole tarpeeksi ja niitä pitää hankkia lisää.

Sukuseuran jäsenet nyt valittavat kun palvelin on hidas ja tökkii, kun koneelle ei tahdo päästä ja ylläpitäjä manailee, kun pitää hankkia nopeampi kone ja lisää samanaikaisin tietoliikenneyhteyksiä, kun entiset eivät tahdo riittää jäsenille!

Toinen ongelma on, että junan tullessa asemalle laiturilla on ahdasta, kun on paljon ihmisiä mutta suurimman osan ajasta asemalaituri on tyhjä. Kuitenkaan ei silti kannata rakentaa isompaa asemaa tai laituria. Samoin naisten vessaan on tapahtumien yhteydessä jonoa, kun käydään kopissa, mutta miesten vessassa harvemmin, jos kaikki mahtuvat samaan aikaan laarin ääreen.

Mielestäni jokainen, joka ei käytä tietoliikenneyhteyttä tai palvelinta 15 minuuttiin, pitäisi heittää ulos pakotetulla aikakatkaisulla! Niin tulisimme toimeen vähemmillä resursseilla tai resurssien rajallisuudet eivät tulisi niin nopeasti vastaan! Vaikkakin silloinkin enemmin, mutta myöhemmin!

Kansanomaisesti toisiakin ajatellen

Hej
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
Hienoja käytännön esimerkkejä. En vain päässyt perille siitä, että mitä resursseja kulutan kun en kirjaudu ulos foorumeilta ennen kuin sammutan tietokoneeni ja adsl-modeemini?
<o:p></o:p>
t <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1:PersonName w:st="on" ProductID="Pertti Vuorio">Pertti Vuorio</st1:PersonName>

eeva häkkinen
05.01.12, 17:22
OK - Asia tuli selväksi. Google Chromella Suku Forum toimii kuten pitääkin. Täytyy jatkossa käyttää sitä.

Niinkuin aiempana kerroin, minulla toimii Chromella samalla tavoin kuin IE:llä. Kerropa, auttoiko vaihto?

jhaapasalo
05.01.12, 18:19
iPad:ssä Safari ei toimi, eli vaatii välimuistin (=cache) tyhjennyksen joka kerta ennen sisäänkirjautumista SukuForumille.
Ubuntussa toimii sekä Firefox että Chromium.

ehjelt
05.01.12, 18:47
Niinkuin aiempana kerroin, minulla toimii Chromella samalla tavoin kuin IE:llä. Kerropa, auttoiko vaihto?

Kyllä vaihto auttoi. Eli minulla uusien viestien katselu toimi IE8:ssa. Kun vaihdoin IE9:ään, niin lakkasi toimimasta. Asensin Google Chromin ja siinä toimii. Käytän nyt IE9:ää ja Chromia jonkin aikaa rinnan. Pikkuhiljaa siirrän suosikkini Chromeen ja jatkan sen käyttöä. IE9 on nimittäin osoittautunut epävakaaksi muissa ympyröissä. Se "hyytyy" luvattoman usein.

Hannu Hellsten
05.01.12, 19:15
Kyllä vaihto auttoi. Eli minulla uusien viestien katselu toimi IE8:ssa. Kun vaihdoin IE9:ään, niin lakkasi toimimasta. Asensin Google Chromin ja siinä toimii. Käytän nyt IE9:ää ja Chromia jonkin aikaa rinnan. Pikkuhiljaa siirrän suosikkini Chromeen ja jatkan sen käyttöä. IE9 on nimittäin osoittautunut epävakaaksi muissa ympyröissä. Se "hyytyy" luvattoman usein.

Ei todellakaan kannata ripustautua vain yhden selaimen varaan. Jos yhdellä rupeaa asiat tökkimään, voi kokeilla toisella, onko tilanne sama.
Minulla oli ehkä noin pari vuotta sitten ykkösselaimena Firefox ja rinnalla Opera. Jossain vaiheessa lisäksi tuli Crome ja nyt on Firefox jäänyt lähes unholaan ja Crome on pääselain, mutta Opera on myös käytössä.
Jossain tapauksessa Ccleanerillä puhdistus saattaa poistaa selaimista omituisia selittämättömiä käyttäytymisiä.

Christina
06.01.12, 21:37
För mig var problemet löst när jag bytte från Vista till XP
Mvh
Christina

Erkki Järvinen
07.01.12, 04:52
IE9 on nimittäin osoittautunut epävakaaksi muissa ympyröissä. Se "hyytyy" luvattoman usein.

Kaikkea uutta ei pidä heti hyväksyä eli monesti vanha on parempi kuin pussillinen uusia. IE8 toimii kyllä.

admin
09.01.12, 12:27
< itse ainakin pysyn aina kirjautuneena eikä mitään ongelmia esiintynyt uusien viestien kanssa. - Miksi kirjautua ulos? >

Se on sellaisten ihmisten tapa, jotka ymmärtävät resurssien rajallisuuden!

Jos toimit samalla tavalla joka paikassa, pidä elektronisten laitteiden valmius-asento aina päällä, kotona valaistus aina päällä päivät ja yöt, liettä päällä aina, jos vaikka valmistaisit ruokaa joskus, varaa lippu etukäteen linja-autoon, junaan ja lentokoneeseen, vaikka et matkustaisi jne.
Kyllä joku kohta alkaisi ihmetellä, kun sähköä ei saa tarpeeksi ja pitää rakentaa lisää energialaitoksia, linja-autoja, junia ja lentokoneita ei iole tarpeeksi ja niitä pitää hankkia lisää.

Sukuseuran jäsenet nyt valittavat kun palvelin on hidas ja tökkii, kun koneelle ei tahdo päästä ja ylläpitäjä manailee, kun pitää hankkia nopeampi kone ja lisää samanaikaisin tietoliikenneyhteyksiä, kun entiset eivät tahdo riittää jäsenille!

Toinen ongelma on, että junan tullessa asemalle laiturilla on ahdasta, kun on paljon ihmisiä mutta suurimman osan ajasta asemalaituri on tyhjä. Kuitenkaan ei silti kannata rakentaa isompaa asemaa tai laituria. Samoin naisten vessaan on tapahtumien yhteydessä jonoa, kun käydään kopissa, mutta miesten vessassa harvemmin, jos kaikki mahtuvat samaan aikaan laarin ääreen.

Mielestäni jokainen, joka ei käytä tietoliikenneyhteyttä tai palvelinta 15 minuuttiin, pitäisi heittää ulos pakotetulla aikakatkaisulla! Niin tulisimme toimeen vähemmillä resursseilla tai resurssien rajallisuudet eivät tulisi niin nopeasti vastaan! Vaikkakin silloinkin enemmin, mutta myöhemmin!

Kansanomaisesti toisiakin ajatellen

Ettei synny epäselvyyksiä...

"Muista minut" rasti EI aiheuta palvelimen lisäkuormitusta sen enempää onko rastittu tai jätetty rasti laittamatta. Oikeastaan voisi sanoa että jos rastia on jätetty laittamatta ja henkilö joutuu kirjatutumaan sisään syöttämällä tunnuksensa ja salasanansa niin aikaa näyttöruudun ääressä kuluu enemmän - hitusenverran...

Laittakaa kotikoneissanne rasti ruutuun "Muista minut" kun seuraavan kerran kirjaudutte sisään Suku Forumiin.

Säästätte aikaa ja hermojanne.

Jorma
10.01.12, 10:49
Rasti ruutuun... aivan oikein. Senkin vielä tajusin, että Seuran sivujen restauroinnin jälkeen piti kirjautua uudestaan, vaan monasti ie:n päivityksessä selain unohtaa, että rasteja on olemassa... pitää kuitenkin varoituksista huolimatta olla koneen vieressä lapulle kirjattuna "kaiken maaliman" tunnukset ja salasanat.
yst. jorma

admin
10.01.12, 12:11
iPad:ssä Safari ei toimi, eli vaatii välimuistin (=cache) tyhjennyksen joka kerta ennen sisäänkirjautumista SukuForumille.
Ubuntussa toimii sekä Firefox että Chromium.
Kyllä iPadin Safarissa minulla normaalisti toimii, en siis tyhjennä cachea koskaan. Joskus kun tuollainen tilanne aikaisemmin tuli vastaan kopsasin "Päivän viestit" linkin muistiin

http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily

...ja suoritin sen haun. Samallatavalla sen tilanteen voi ohittaa mm. IE9:ssä.

iPadissa tietenkin myös "Muista minut" rasti on laitettu eli kirjaudun tosi harvoin.

(vastattu iPadin Safarilla)

Hasse

riittakarlen
17.03.12, 23:47
Tämä menee nyt vähän ohi alkuperäisen kysymyksen, muuta kun en voi avata uutta viestiketjua niin kysyn tässä.
Vaikka olen kirjautuneena en löydä enää paikkaa "aloita uusi viestiketju".
Missä vika?

Hannu Hellsten
18.03.12, 11:48
Tämä menee nyt vähän ohi alkuperäisen kysymyksen, muuta kun en voi avata uutta viestiketjua niin kysyn tässä.
Vaikka olen kirjautuneena en löydä enää paikkaa "aloita uusi viestiketju".
Missä vika?

Kun menet siihen alaforumiin, johon aiot kirjoittaa, näkyy vasemmalla ylhäällä "Uusi viestiketju". Siis ei mitään vialla.

riittakarlen
18.03.12, 12:43
Paljon kiitoksia neuvostasi!

talkkarilainen
04.04.13, 07:10
Minulla on Windows XP ja Firefox. Selain toimii muissakin ympäristöissä erinomaisesti. Tätä en kyllä vaihda helpolla pois. Tietoturvan vuoksi. Explorer on kautta aikain aiheuttanut ongelmia. Siihen mitä Julle kirjoitti olen samaa mieltä ylensäänkin säästämisestä. Sammutan aina yöksi itsekin koneeni ja kun en pidempää sitä käytä. Kyllä minulla muutaman kymmenen minuutin kuluttua heittää kirjautumisesta pois. Ei se haittaa aikaa riittää. Eipähän tarvitse itse kirjautua kun lopettaa tutkimisen. Vanhempia viestejäni en löytänyt mutta uusia synnytän lisää.