PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Aaro Pekka Hiltunen - syntyikö Kaavilla 30.6.1896?


attila-m
16.10.11, 23:26
Etsin Aaro Pekka Hiltusen tietoja - Lähtenyt Kaavilta sotaan n. 17-vuotiaana ja mennyt naimisiin Korialla n. 1922 jääden sinne asumaan. Ainoan tyttären mukaan Aaro Pekalla olisi ollut kuusi veljeä: Antti, Oskari, Erkki, Herman ja kaksi muuta, joiden nimiä ei muistettu. Tietoni mukaan Aaro Pekka olisi syntynyt 30.6.1896 (kuoli 1965). Antti asui jossain vaiheessa Kemissä, Oskari Pöljässä (Siilinjärvi?), Erkki menehtyi sikotautiin, Herman muuttu Amerikkaan ja yksi nimeltä tuntematon veli v. 1932 Neuvostoliittoon.
HisKistä löytyy jo Kaavikin vuodelta 1896, mutta tällaista veljesseitsikkoa en ole löytänyt. Hiltusia on Savossa aika paljon - tunteeko joku tällaista perhettä?

Rilli
17.10.11, 08:37
Hei!
En tunne perhettä enempää, mutta näyttäisi löytyvän Nilsiästä.
http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=9271&pnum=728

terv. Ritva

attila-m
17.10.11, 23:56
Kiitos paljon Rilli! Mulla oli itse asiassa oikeat vanhemmat Aaro Pekalle jo ehdolla, mutta taisi homma joskus jäädä kesken. Olen jo löytänyt neljä veljeksistä Nilsiän syntyneistä - eiköhän loput kolme vielä ilmaannu kun ehtii selailla lisää. Joskus tuo 'usko' perimätietoon (Kaavi syntymäpaikkana kuolinilmoituksessa?) saattaa olla tarkistamisen arvoinen.