PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kommentteja tapahtumista


Essimi
10.10.11, 16:13
Lähiaikoina on ollut pari sukututkijoille tärkeätä tapahtumaa, Turun kirjamessuilla ja Vantaalla. Tuntuu, että tapahtumiin ladataan suuria odotusarvoja ja keskustelupalstoillakin kehotetaan itse kutakin osallistumaan sellaisiin. Mutta tapahtuman jälkeen, ei ole kuulunut palautetta.

Kävin Turussa työni puolesta ensimmäisenä messupäivänä, ja edelleen ammatillisessa mielessä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan toisten kävijöiden kommentteja, mitä tapahtumista jäi mieleen, mikä oli hyvää tai huonoa, mitä sieltä puuttui jne. Puolen päivän vierailulla ei vielä pysty hahmottamaan kaikkea, mitä kolmen näyttelypäivän aikana tapahtuu.

Onko olemassa jokin muu foorumi, jossa noita tapahtumia kommentoidaan, jossa näytteilleasettajat tai esiintyjät saavat palautetta jne?
Luulisi palautteen olevan ensiarvoisen tärkeää, että tulevia tapahtumia osattaisiin järjestää entistä paremmin. Vai onko niin, etteivät tapahtumat anna meille kävijöille mitään, kun kukaan ei niitä kommentoi?
Oma vaikutelmani Turusta oli: tavallinen messutapahtuma, ei mitään uutta. Siksipä haluaisin kuulla miten paljon menetin, kun en voinut olla paikalla kaikkina kolmena päivänä. Mielessäni on myös paljon ideoita, miten sukututkimustapahtumiin saisi eloa:D:

Laardi
10.10.11, 17:26
Ei varsinaisesti suoraan asiaan liittyen, mutta itse toivoisin tällaisia messuja/isompia sukututkimustapahtumia lähemmäksi Keski-Suomea. Täältä ei tule lähdettyä noin kauas. Tosin järjestäjiä pitäisi löytyä talkoilemaan ja se on jo sitten kinkkisempi juttu.

Juha
10.10.11, 17:34
Olemme varmaan monet arkoja antamaan palautetta ellei sitten ole tapahtunut jotain kovin negatiivista. Olin itse paikalla Turussa lauantain kotiseutupuolella ja minusta päivä oli kovin antoisa. Paikan päällä sain kolme erinomaista kehitysehdotusta, jotka yhdistyksessämme on jo hyväksytty ensi kertaa varten.


Olen samaa mieltä Essin kanssa siitä, että pitäisi ehkä löytää vielä yksi vaihde lisää sukututkimuspuolelle. Olisko vaikka joku julkinen väittely kahden vastakkaista mieltä olevan tutkijan/laitoksen välillä kova juttu? Tai vaikka sukuaiheisten lyhytelokuvien kilpailut? Tai kilpailu siitä, kuka löytää nopeiten HisKistä tietyt asiat ja varmentaa ne sitten SSHY:n palvelusta? Tai jotain modernia??

Laardi
10.10.11, 17:40
Jotain modernia voisi olla vaikkapa etäluennon järjestäminen ja lähettäminen Adobe Connect Pron välityksellä? Tai joku tunnin kestävä messutv-lähetys netin yli katseltavaksi?

Kaisa Kihl
10.10.11, 22:03
Lähiaikoina on ollut pari sukututkijoille tärkeätä tapahtumaa, Turun kirjamessuilla ja Vantaalla. Tuntuu, että tapahtumiin ladataan suuria odotusarvoja ja keskustelupalstoillakin kehotetaan itse kutakin osallistumaan sellaisiin. Mutta tapahtuman jälkeen, ei ole kuulunut palautetta.

Kävin Turussa työni puolesta ensimmäisenä messupäivänä, ja edelleen ammatillisessa mielessä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan toisten kävijöiden kommentteja, mitä tapahtumista jäi mieleen, mikä oli hyvää tai huonoa, mitä sieltä puuttui jne. Puolen päivän vierailulla ei vielä pysty hahmottamaan kaikkea, mitä kolmen näyttelypäivän aikana tapahtuu.

Onko olemassa jokin muu foorumi, jossa noita tapahtumia kommentoidaan, jossa näytteilleasettajat tai esiintyjät saavat palautetta jne?
Luulisi palautteen olevan ensiarvoisen tärkeää, että tulevia tapahtumia osattaisiin järjestää entistä paremmin. Vai onko niin, etteivät tapahtumat anna meille kävijöille mitään, kun kukaan ei niitä kommentoi?
Oma vaikutelmani Turusta oli: tavallinen messutapahtuma, ei mitään uutta. Siksipä haluaisin kuulla miten paljon menetin, kun en voinut olla paikalla kaikkina kolmena päivänä. Mielessäni on myös paljon ideoita, miten sukututkimustapahtumiin saisi eloa:D:

Hei! Itse annoin jo tapahtuman yhteydessä palautteen, Vantaan tapahtumasta, mutta totean vielä tässäkin, että tilaisuus oli hyvin antoisa. Esitelmien aiheet olivat kiinnostavia. Lukuisa määrä sukuja oli esillä. Kun muuten vaan puuhastelee omassa kolossaan koneen kanssa, on mieltä virkistävää nähdä ihan eläviäkin ihmisiä.
Kiitos kaikille! terv. Kaisa & Co

skoykka
11.10.11, 04:06
Hei! Itse annoin jo tapahtuman yhteydessä palautteen, Vantaan tapahtumasta, mutta totean vielä tässäkin, että tilaisuus oli hyvin antoisa. Esitelmien aiheet olivat kiinnostavia. Lukuisa määrä sukuja oli esillä. Kun muuten vaan puuhastelee omassa kolossaan koneen kanssa, on mieltä virkistävää nähdä ihan eläviäkin ihmisiä.
Kiitos kaikille! terv. Kaisa & Co

Vietin koko sunnuntaipäivän Vantaalla, kuuntelin pari DNA-infoa, tuhlasin rahojani lehtiin ja kirjoihin, söin hyvin, tapasin tuttuja ja vähemmän tuttuja. Päivä oli hauska ja vauhdikas, muuta en osaa edes toivoa. :)

Ansku
11.10.11, 05:18
Calamnius Sukuseura on perustettu 61 v sitten ja olimme nyt ensimmäistä kertaa mukana tällaisessa tapahtumassa eli Vantaalla Kuulutko Sukuuni tapahtumassa 8-9.10.2011.
Viikonloppu oli todella antoisa. Oli aivan mahtavaa tavata niin paljon henkilöitä, joiden kanssa olemme tehneet yhteistyötä sukututkimuksen parissa. Myös uusia kontakteja syntyi ja mielenkiinnolla odottelemmekin mitä kaikkea tapahtuma vielä poikii.
Myös runsas positiivinen palaute osastoamme ja tutkimuksiamme kohtaan sai posket punoittamaan. Luennoille en itse valitettavasti päässyt, koska "asiakkaita" oli lähes tauotta ja jonoiksi saakka.
Kiitos tapahtuman järjestäjille ja kaikille osastollamme käyneille.

Calamnius Sukuseura ry
Anneli Kotisaari
sihteeri

Orvokki W
11.10.11, 08:19
Pääsin osallistumaan Vantaalle vain sunnuntaina, mutta sekin päivä oli antoisa. Kuuntelin luennon, kiersin standit, nautin lounaan ja tapasin tuttuja. Pohjalaisten juurieni tutkijoita tapasin useampiakin, mutta nämä hämäläisten juurien tutkijat näyttävät olevan harvassa. Päivä meni rattoisasti, ja poislähtiessä pyydettiin vielä täyttämään arviointilomake, johon sai kirjoitella omia toiveitaan. Kiitokset Vantaan sukututkijoille!

kkylakos
11.10.11, 10:02
Niinkuin yllä on esimerkillisesti näytetty ei raportointi tapahtumista ole (välttämättä) niiden arvostelua. Voi(si) kertoa siitä mikä oli antoisaa/uutta ja miksi.

Lyhyttä mallia ulkomailta, ruotsalaiset ja norjalaiset olivat järjestäneet yhteisen tapahtuman:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/stort-intresse-slaktforskning

Ruotsin valtakunnallisesta oli verkossa kuvavoittoista katsausta:
http://hd.se/familj/slaktforskning/2011/08/27/rapport-fran-slaktforskardagarna/
http://hd.se/familj/slaktforskning/2011/08/28/bildsvep-fran-slaktforskardagarna/