PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Katajavirta


TimoV
07.10.11, 21:47
Onko joku törmännyt nimiin Johan, Liisa tai Urho Katajavirta Helsingissä? Ovat asuneet Munkkisaarenkatu 6:ssa vuonna 1920. Tietoja löytynee kyllä seurakunnasta, mutten ole sinne vielä ehtinyt.
t. Timo

Päivi H
07.10.11, 22:46
Tämä taitaa olla liian uusi asia käsiteltäväksi täällä. Henkilöiden kuolemasta ei välttämättä ole kulunut sataa vuotta.
Nimi näyttää selvästi suomennetulta Enströmiltä. Heitä on Uudenmaan HisKissä paljon. Tämä noin vastaisen varalle, tutkimusten edetessä, vain vihjeeksi tietenkin.
ph

TimoV
08.10.11, 01:03
Osuit siinä ihan oikeaan, että nimi on suomennettu. Mutta, mikä on erikoista, suuresta Enström joukosta vain tämä perhe on muuttanut nimensä Katajavirraksi. Ja nämä Enströmit ovatkin lähtöisin Seinäjoelta. Asian vaikeuttamiseksi, Seinäjoella on sukunimi ollut ensin Jouppila ja sitten Engrén.
Henkilöiden "tuoreus" olikin se syy, miksi heitin kysymystä tänne. Joskus on tuuria, ja jollain onkin nimet taulussa. Tietojen haku seurakunnastaon aina oma hommansa, eikä esim. Helsingissä enää edes pääse kaivamaan arkistoja itse.

Päivi H
08.10.11, 01:30
Ahaa, oletkin jo kokeneempi. Ei pitäisi koskaan olettaa mitään, itse olen ainainen aloittelija.
ph

kkylakos
09.10.11, 17:28
Joitain tietoja perheestä löytynee polisin osoitekortistosta, jota saa katsoa kaupunginarkistossa. Henkikirjat Kansallisarkistossa.