PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuokkanen


MariaKN
02.10.11, 12:13
Minulla on hakusessa henkilöä, jonka nimeä en tiedä muuta kuin että on sukunimeltään Kuokkanen. Hän lähti Kuusamosta noin 1901. Hänellä oli poikavauva mukana. Ilmeisesti piika jolla oli vauva/lapsi. Ja hän saapui Lumijoelle.

Onko mahdollisesti kenelläkkään tiedossa tämän naisen nimeä tai muita tietoja?

Onko jollain mahdollisuus tarkistaan Kuusamosta seurakunnan lähteneiden joukosta hänen tietojaan?

Onko mahdollisesti tätä Kuokkasen sukua jo tutkimassa sukututkijoita?

Tiedoista kiinnostunut
Maria

KKujansuu
06.10.11, 19:50
Kuusamosta muuttaneet on SSHY:n jäsensivuilla, mutta ei siellä mielestäni kyllä ole yhtään Kuokkasta eikä muutakaan sopivaa.

Kari

MariaKN
06.10.11, 21:02
Minäkin kävin ne eilen läpi ja tulin samaan tulokseen. Minun täytyy nyt tarkistaa uudetaan tietolähteeni ja palata Lumijoelle ja hakea toisaalta tiedon. Miten mahtoivat sitten Kuokkaset tulla Lumijoelle. Aluksi oli vain tarkoitus tehdä pienen sukutaulun, mutta nyt asia kiinnostaakin enemmän.

Katariina
08.10.11, 19:50
Hei,

Kuusamon tai Lumijoen Kuokkaset eivät ole vielä tulleet vastaan. Kerään parhaillaan sukutietoja Nurmeksen - Valtimon Kuokkasista. Tavoitteena on saada aikaiseksi sukukirja Nurmeksen Kuokkasista. Jyväskylän Kuokkaset eivät ole sukua itä-Suomen Kuokkasille.

Terv.

Katariina Kuokkanen

MariaKN
09.10.11, 08:40
Olen kuullut, että nämä Kuokkaset ovat Itä-Suomesta. Mutta varma asiasta en ole. Ja olisi mukava tietää jos tämä sukuhaara olisi jo tutkittu.

T. Maria

Leevi A
06.09.13, 16:57
Lumijoen khranvirastosta saamani tiedon mukaan Juuso Kaisanpoika Kuokkanen olisi syntynyt Lumijoella 25.7.1877. Kuitenkaan häntä ei näy Lumijoen rokotusluetteloissa joten saattaa ollakin Kaisan mukana muualta muuttanut.
Rokotusluetteloissa mainitaan Penjamin Kaisanpoika Kuokkanen, syntynyt 1881 ja rokotettu 15.3.1882.

Lumijoella on myös Brita Kuokkasella ollut muutamia lapsia, löytyy rokotusluetteloista.

Minulla on Juuso Kuokkasen jälkeläisistä tietoja vain yhden pojan, Veikon, jälkeläisistä.

1943 tehdyn luettelon mukaan Lumijoen vanhalla tai uudella hautausmaalla ei ollut Kuokkasten hautamuistomerkkejä. Juuson ja vaimonsa risti siellä on, kuolleet 1956.

Kuusamossa ei ole syntynyt kuin yksi Juuso (Josef) vuosina 1876-1878 ja sekin Stjernan perheelle joten Kaisa ja Brita Kuokkanen lienevät tulleet jostakin muualta Lumijoelle joskus 1870 -luvulla.

Katariina
07.09.13, 13:38
Lumijoen Kuokkasten alkuperä selviää loppuvuodesta 2013 ilmestyvästä Kuokkasten sukukirjasta. Teoksesta selviä Lumijoen Kuokkasten esipolvet 1600-luvulle saakka.

Terveisin,

Katariina Kuokkanen

Katariina
03.12.13, 16:58
Hei,

Lisätietoja www.opuspaja.net (http://www.opuspaja.net)

Lumijoen Kuokkasten alkuperä selviää uusimmasta teoksesta.