PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esi-isä


Leelia
08.09.11, 21:33
Hei. Nyt en pääse tutkimuksissani eteenpäin. Haluaisin tietoja esivanhemmastani 11 sukupolven takaa. Nimi on Heikki Vitikka (Henrik Witicka) syntynyt joskus 1500-luvun alkupuolella. Ja vaikuttanut Rovaniemen suunnalla. Kuolinajat ja lasten tiedot on mutta hänen vanhempiaan jne. en ole onnistunut löytämään.
Leelia

Matti Lund
09.09.11, 11:18
Hei. Nyt en pääse tutkimuksissani eteenpäin. Haluaisin tietoja esivanhemmastani 11 sukupolven takaa. Nimi on Heikki Vitikka (Henrik Witicka) syntynyt joskus 1500-luvun alkupuolella. Ja vaikuttanut Rovaniemen suunnalla. Kuolinajat ja lasten tiedot on mutta hänen vanhempiaan jne. en ole onnistunut löytämään.
Leelia


Niin, jos olet tullut etsinnöissäsi vuoden 1542 Kemin pitäjän voudintililuetteloon, niin tiesithän, että se on senkaltaisten asiakirjojen päätepiste Rovaniemen osalta. Tällä kohtaa "huoneesta", johon ehkä olet päätynyt ja jossa Vitikka majailee, niin sanoakseni sammutetaan valot, ja siihen pimennykseen on tyydyttävä. Näet kyllä millä eväillä Vitikka on tähän pisteeseen tullut, jos olet oikeilla jäljillä.

Tutustu voudintililuettelon hakemistoon, jotta voit nähdä, mihin voit vielä kohdistaa etsintöjäsi, ja missä se on turhaa.


terv Matti Lund

Leelia
09.09.11, 13:01
Kiitos tiedoista.
Leelia

PekkaJS
23.09.11, 08:17
Hei. Nyt en pääse tutkimuksissani eteenpäin. Haluaisin tietoja esivanhemmastani 11 sukupolven takaa. Nimi on Heikki Vitikka (Henrik Witicka) syntynyt joskus 1500-luvun alkupuolella. Ja vaikuttanut Rovaniemen suunnalla. Kuolinajat ja lasten tiedot on mutta hänen vanhempiaan jne. en ole onnistunut löytämään.
Leelia

Näistä linkeistä, tai niiden viitteistä voisi löytyä jotain mielenkiintoista.
http://www.rovaniemi.fi/suomeksi/Palveluhakemisto/Kylat_ja_kaupunginosat/Keskusta_ja_kaupunginosat/Saarenkyla/Historia.iw3

http://www.elvijapaulilappalaisensukuseura.fi/kotilainenesipolvi/#Taulu%2089

Kyseessä on ilmeisesti Matti Heikinpoika Vitikan (1586-1871) isä? (Matti on minunkin esi-isä).

- Pekka -

Leelia
23.09.11, 13:57
Heips. Näinhän se on, juuri samasta henkilöstä olisin tietoja halunnut, mutta taitaa olla vaikea enää päästä syvemmälle sukujuuriin. Olen vielä ihan noviisi tässä sukututkimuksessa, jota olen harrastanut n. 2 kk. Kuitenkin olen saanut sukupuuhuni jo yli 400 henkilöa, josta olen tosi ylpeä.
Terv- Leelia