PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kalajoelta Helsinkiin


Jari T.M.
28.08.11, 09:42
Hei

Laitanpa uudistetun haun tähän Uusimaa alueeseen. Kolmisen vuotta sitten haeskelin WILMA Heikintytär Myllylää. Hän syntyi 18.11.1870 Vihannissa. Muutti naimattomana Ouluun 14.11.1892. Oulun kirkonkirjoissa ei merkintää lapsista.
Muutti Oulusta Kalajoelle 26.2.1895 naimattomana.
Muutti Kalajoelta Helsinkiin 14.10.1895.
Tein kaksi kertaa epätoivoisen yrityksen tiedustella kirkkoherranvirastosta Wilmaa. Kerran olin piiiitkässä jonossa tehdessäni tiedustelua tutkimuksesta. Meni aikaa ja kyselin taas. Nyt sitten laittamaani selvityspyyntöä ei ollut kuulemma tullut perille ?... Se oli HUKATTU !!
"Toiseksi paras" palvelu, mitä vastaani on tullut...!

Mutta, asiaan. Löytäisikö/tuntisiko joku häntä, mikä on hänen tarina 14.10.1895 jälkeen.
Olisin todella kiitollinen, jos saisin jotain vihiä hänestä :)


- Jari -

Juha
28.08.11, 10:40
Sanomalehtiarkiston mukaan Oulussa vihittiin syyskuussa 1899 palvelusneitsyt Wilma Myllylä ja suutarin työntekijä Juuso Pietarila


Oliskos tästä mitään apua?




Juha

Jari T.M.
28.08.11, 11:23
No jopas...:)

Kyse on varmaankin minun Wilmasta. Oli tuohon ikään aikakin jo avioitua :D:. Olisiko sitten muuttanut Ouluun takaisin. Nyt sitten kun löytys muuttomerkintä Ouluun.
Tietysti muitakin Myllylöitä on olemassa, mutta Wilma nimenä ei ole ihan yleinen näissä Myllylän suvuissa. Kaksi tiettävästi minun suvussa...

Kiitos Juha. Tästä helpompi jatkaa!

- Jari -

Jari T.M.
28.08.11, 11:31
Sain juuri tiedon yhdeltä foorumilaiselta muuttomerkinnästä !

http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=3550&pnum=231

Jos tästä nyt pääsis tosissaan jäljille...

- Jari -