PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Petäjävesi Henric Henricsson ja Regina Nilsdr eli Jonas Winstenin vanhemmat


SSM
26.08.11, 00:09
Hei,
Olen yrittänyt löytää esi-isäni vanhempien taustoja.
Kyseessä on lasimestari Jonas Henricsson Winsten (s.17.8.1807 Petäjävesi, Saarijärvenmäki, k.28.12.1876 Keuruu).
Tiedän että hänen vanhempansa olivat torppari Henric Henricsson (s. n.1775 ja k. 29.1.1843 Petäjävesi Iso-Ahon torppa) ja Regina Nilsdr (s. 1784-85 ja k. 7.12.1818 Petäjävesi Salos).
Naimisiin he menivät 6.1.1806 Petäjävedellä, molempien paikaksi merkitty Kirri Saarij.mäki. Heillä oli 4 lasta joista 3 ensimmäistä syntyneet Petäjäveden Saarijärvenmäellä ja viimeisen syntymäpaikaksi merkitty Petäjäveden Salos Pohjos Aho.
Olisiko kellään lisätietoa ?

Mauri Kiilamaa
26.08.11, 09:17
Hei!

Regina Niilontytär s.17.1. 1786 Jyväskylän.msrk Kuikassa. Vanhemmat Niilo Simonpoika k. 16.4. 1793 Kuikassa äiti Eva Erkintytär. Regina ,ja siskonsa Helena muuttivat Petäjävedelle. http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/laukaa/syntyneet_1737-1789_uk405/9.htm

Terv.
Mauri-K

Mauri Kiilamaa
26.08.11, 09:21
Tässä oike linkki!!
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/jyvaskyla/lastenkirja_1788-1804_msrk_uk414/32.htm

SSM
26.08.11, 11:05
Hei Mauri,

Suurkiitos avusta! Jyväskylän Kuikan Reginaa olin itsekin epäillyt kun ei oikein muitakaan vaihtoehtoja löytynyt. En vaan ollut löytänyt todistetta että tämä Regina oli muuttanut Petäjävedelle ja syntymäaikakin heitti arviostani vuodella.

Nyt on syytä uskoa että Henric Henricssonkin oli Jyväskylän Rutalasta ja sittemmin Cajolasta. Jatkan tutkimuksia:).

Eeva Lehtinen
28.08.11, 15:03
Hei, kiinnostaa tuo Henric. Minun esivanhempiani on Kajolasta ja Rutalasta. Yksi esiäiti Helena Henrikintytär tuli jostain Aatamin puolisoksi Muuramen Mikkolan Hyrtölään, heidän tyttärensä Hedvig s.1796 taas meni miniäksi Kajolaan tai Hytöseen Palokkaan. En ole keksinyt, mistä Helena Henrikintytär tuli Muurameen. Liekö Hyrtölällä tai Helenan perheellä jokin sukuyhteys Kajolaan, sillä myös Helenan veli sai vaimon Hedvigin miehen siskosta Kajola/Hytösestä. En nyt muista tarkkaan, kummassa talossa silloin asuttiin.

Löytyisivätkö Helenan vanhemmat tämän Henrik Henrikinpojan kautta?
Jos on jotain tietoa, niin ottaisin ilolla vastaan.