PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Puumalan Ekebomit


Kataja
25.08.11, 09:22
Mistä vielä voisi etsiä tätä perhettä? Puumalan rippikirjoja tuolta ajalta ei ole. Olen etsinyt Mikkelin rippikirjojen Puumalan komppanian sotilaista ja Juvankin sotilaista. Peter oli vihittäessä sotilas.
kastettuja:
14.9.1724 20.9.1724 Nijnsari - Peter Ekcbolun Anna Luckoin Peter
18.7.1736 25.7.1736 Lucola - Peter Bengtss: Ekcbom Anna Hend:d:r Lucoin Maria

Marjatta

TarjaP
26.08.11, 07:41
Vuoden 1735 pääkatselmusluettelosta (Savon ja Savonlinnan läänin jalkaväkirykmentti) löytyy Niinisaaren ruotusotamies Petter Echenbohm, syntynyt Smoolannissa, ikä 51 vuotta, naimisissa.

Mm. Heikki Vuorimies ja tore Blomqvist ovat käsitelleet artikkeleissaan Ruotsista siirretyjä sotilaita.

TarjaP

Kataja
26.08.11, 20:43
Vuoden 1735 pääkatselmusluettelosta (Savon ja Savonlinnan läänin jalkaväkirykmentti) löytyy Niinisaaren ruotusotamies Petter Echenbohm, syntynyt Smoolannissa, ikä 51 vuotta, naimisissa.

Mm. Heikki Vuorimies ja tore Blomqvist ovat käsitelleet artikkeleissaan Ruotsista siirretyjä sotilaita.

TarjaP

Kiitos Tarja, tuo oli ihan uutta tietoa minulle.
Tämän perheen kanssa olen kyllä vähän hataralla pohjalla, vaikka se kiinnostaa minua kahdestakin syystä. Tällä kertaa koetan löytää perheen, josta yksi Maria olisi peräisin, taitaa olla mahdotonta kyllä kun puuttuu noita kirjoja.
Maria on seuraavassa Puumalan kirjassa, ja hänen nimensä on Maria Ekebohm taikka Ekcbohm.
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=6360668
Kuolinilmoituksessa hänen nimensä on Maria Bohm.
Tuolle sotilaalle ja hänen vaimolleen ON kirjattu Maria 1736, mutta rippikirjan Marian syntymävuosi on 1733.
Marjatta

TarjaP
27.08.11, 07:25
HisKin haudattujen tietojen perusteella Marian syntymävuodeksi tulisi 1730, joten se voi olla mikä tahansa näistä kolmesta, 1730, 1733 tai 1736. Syntymävuosien ja muidenkin vuosien merkintä on ollut hyvin vaihtelevaa.

Tarja P