PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : narcin kuvien siirtäminen


suski
07.08.11, 08:06
Neuvokaa hyvät ihmiset nyt tumpulaa!
Millä tempulla voi narcin digitoiduista kirkonkirjoista siirtää sivun omiin valokuvatiedostoihin (jpg) siten,että sivusta voi rajata haluamansa tiedon valokuvaksi? Temppu onnistuu aivan mainiosti SSHY:n kuvien kanssa, mutta narcin kuvia en onnistu millään käsittelemään.
Voiko niitä yleensäkään siirtää itselleen?

suski

Juha
07.08.11, 09:08
Siinä oikeassa yläkulmassahan on toiminto "tallenna kuva"


Juha

suski
07.08.11, 09:55
On sitäkin kokeiltu, mutta kun yritän avata sitä (Microsoft Photo Editor) tulee ilmoitus että kuva on liian suuri (liian monta tavua). Olen muillakin osaamillani tavoilla yrittänyt, mutta ei onnistu.

suski

Jari T.M.
07.08.11, 10:31
Hei

Imuroippas Irfan view ohjelma. On kevyt ja helppo käyttää, ja kuvien muokkaus ja siten kuvien pienentäminen on helppoa. Kokeileppa googlata. Noista Microsoftin ohjelmista en tiedä sanoa neuvoja. Niissä kun yleensäkkään ei ole mtn hyvää...

-Jari-

Juha
07.08.11, 10:52
Joo, toi Photo Editor ei varmaan oikein "skulaa" :)

Voit kokeilla myös tätä;

http://www.getpaint.net/index.html


Toimii ihan kivasti - myös Narcin kera


Juha

suski
07.08.11, 10:58
Kiitos vihjeistä molemmille vastaajille!
Kokeilen niiden kanssa, ja ellei onnistu, taidan olla todellinen tumpula.

suski

HennaS
07.08.11, 11:18
Olen itsekin huomannut diginarcin kuvien tallentamisen ja kopioimisen perinteisillä menetelmillä olevan ongelmallista varmaankin niiden hyvin suuresta tiedostokoosta johtuen. Oletko yrittänyt siirtää kuvia kuvakaappauksella paintiin ja tallentaa ne sitten sieltä?

Erkki Järvinen
07.08.11, 11:28
On sitäkin kokeiltu, mutta kun yritän avata sitä (Microsoft Photo Editor) tulee ilmoitus että kuva on liian suuri (liian monta tavua). Olen muillakin osaamillani tavoilla yrittänyt, mutta ei onnistu.

suski

kun olet tallentanut kuvan ja Photo Editor kertoo kuvan olevan liian suuri niin käytä silloin hiiren oikanpuoleista näppäintä ja valitse Esikatselu jolloin saat kuvan auki ja pystyt sitä tsoomaamaan ja voit myös tallentaa sen vaikka uudelleen pienemmässä koossa - pitäisi toimia.
itsekin käytän Photo Editoria koska se on ihan hyvä.

Nuutiska
07.08.11, 11:55
Käytän IrfanView-ohjelmaa mm. Narcin kuvien tallentamiseen. Kun sivu/kuva on näytöllä, klikkaan hiiren oik. näppäimellä, hyväksyn tekstin "tallenna kuva nimellä" ja sivu tallentuu haluamaani kansioon. Seuraavat menevät sitten vaivattomasti samaan kansioon. Koko on vain n. 800-900 kt. - Jos tallentaa oikean yläkulman kautta, koko saattaa olla jopa yli 2 Mt!

Olen vuosia käyttänyt IrfanView-ohjelmaa ja todennut sen hyväksi vaihtoehdoksi yksinkertaisuutensa ja helppoutensa vuoksi.

suski
07.08.11, 12:04
OK, nythän minulla on jo runsaasti neuvoja, kiitos kovasti!
En ehdi niitä kokeilla ennen kuin vasta illalla, mutta laitan kyllä palautetta onnistumisesti/epäonnistumisesta.

suski

jaakkoju
07.08.11, 12:13
Sehän käy ainakin näin
1. Kun ao. sivu on näytöllä, painase Prt Scrn näppäintä.
2. Mene apuohjelma Paintiin, valitse Muokkaa > Liitä
3. Tallenna kuva haluamaasi hakemistoon nimellä jpg:nä.
4. Mene skannausohjelmaan esim CanoCraft CS-P 3.8
5. Avaa äsken tallentamasi kuva
6. Rajaa kuva haluamallasi tavalla ja tallenna (Save) se samalla nimellä kuin äsken jpg:nä
7. Nyt sinulla pitäisi olla rajattu kuva sivusta äsken valitsemassasi hakemistossa.
Toivottavasti tuli oikein. Tuliko?

suski
08.08.11, 08:57
No niin, en ollutkaan ihan tumpula.
Irfan Viewilla en onnistunut siten kuin oli tarkoitus, mutta nyt Photo sen sijaan pelitti. Taikuri itsekin oli hämmästynyt.

Eli ratkaisevaa koko jutussa olikin hiiren oikeanpuoleisen näpin runsas käyttö. Ongelma on ratkaistu, joten kiitos vielä kaikille neuvoista.

suski