PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuolinpaikka


Heikki Koskela
07.08.11, 06:22
Olen viime kuukausina saanut paljon Amerikkaan (USA/Kanada) muuttaneitten suomalaisten sukututkimustietoa käyttööni. Tutkimus liittyy Järviseudun alueelta lähteneisiin perheisiin tai yksittäisiin hewnkilöihin.

Erään USA:ssa syntyneen henkilön (isä syntynyt Alajärvellä) kuolinaika on merkitty hieman erikoisella tavalla. Henkilön nimellä ei ole merkitystä mutta kuolinpaikka on minulle arvoitus ainakin vielä: KIA-WWII-Iwo-Jima. Kyseessä on sotilas, joka kaatui siis Iwo-Jimassa vuonna 1944. Onkohan kyseessä jonkinlainen virtuaali-hautausmaa, kun tuona vuonna ei taisteluja vieä käyty Iwo-Jimasta vaan vasta seuraavana vuonna.

Pekka Hellemaa
07.08.11, 09:07
Kuolinpaikkatiedon KIA-WWII-Iwo-Jima salaperäiset osiot ovat lyhenteitä: KIA (Killed In Action) surmattu taistelussa
WWII (World War II) toinen maailmansota

Heikki Koskela
07.08.11, 09:39
Kuolinpaikkatiedon KIA-WWII-Iwo-Jima salaperäiset osiot ovat lyhenteitä:KIA (Killed In Action) surmattu taistelussa
WWII (World War II) toinen maailmansota


Kiitos Pekka. Nuo lyhenteet kyllä ymmärsin ja laitoin kaatuneeksi taistelussa mutta ajankohdassa täytyy olla jokin epäselvyys- joko virheellinen kuolinaika (15.6.1944) tai minulle tuntematon taistelu Iwo-Jimalla.