PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Onko paikannimistä listauksia?


Tuulakki
06.08.11, 23:40
Oletko löytänyt kirjaa tai sivustoa netistä, jossa olisi luettelo paikannimistä (srk, kylät, talot jne) ja mahdollisesti niiden ensimmäinen esiintymisvuosi? Erityisesti on kyseessä Kymenlaakson seutu.

kkylakos
07.08.11, 10:52
Kotus ja sen nimiarkisto tulevat ensimmäiseksi mieleen. Sain itse ystävällisen vastauksen ja kertovat kyllä kirjallisuudestakin jos sellaista on.

Timo Verho
07.08.11, 12:12
Suomen kirjallisuuden seura julkaisi vuonna 1981 Saulo Kepsun tutkimuksen Pohjois-Kymenlaakson kylännimet. Kepsu: Pohjois-Kymenlaaksolla tarkoitan aluetta, johon nykyään kuuluvat Iitin, Jaalan, Kouvolan, Kuusankosken ja Valkealan kunnat. Löytynee paremmista kirjastoista.
Timo Verho

harrysme
09.08.11, 13:27
Postin osoitehakemisto on usein auttanut. Minulla on sellainen vuodelta 1968.

Essimi
09.08.11, 20:31
Postin osoitehakemisto on usein auttanut. Minulla on sellainen vuodelta 1968.

Sitä löytyy myös vuoden 1930 painos "Räsänen", jossa tietysti myös luovutetut alueet mukana. Kumpaakin saa usein Postimuseon kirjaston poistomyyntipöydältä hyvin kohtuulliseen hintaan.
Ja onhan noita paljon vanhempiakin olemassa, joskus myynnissäkin, mutta ainakin lainattavissa ko. kirjastosta.