PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Johan Johansson Göös/Tuulos


P.M.H
14.07.11, 16:40
Olen vasta aloittelija sukuni tutkimuksessa. Yhden haaran sain selvitettyä, mutta nyt tuli ongelma. Esivanhempani Johan Johansson Göös s.1804 ja Regina Mattsdotter s.1804 löytyvät Tuuloksen rippikirjoista ja olen löytänyt heille syntymävuodet ilman päivämääriä. En kuitenkaan löydä heitä Tuuloksen syntyneiden luettelosta ko.vuosina,katsoin myös lähivuodet. En löydä merkintää, että olisivat muuttanet jostain muualta. Kysyisinkin nyt olisiko joku törmännyt kyseisiin henkilöihin omissa tutkimuksissaan ja jakaisi tietonsa kanssani. Tai voisiko joku antaa vinkin, mistä pääsen eteenpäin. Hiskistäkään ei löytynyt sopivaa.

Leena Heikelä
15.07.11, 17:01
Ainakin Tuuloksen rippikirjoista löytyy Syrjäntaan kylästä Anna Jöransdotter (synt. 9?.2.1778), joka mainitaan aviottomana syntyneen Johanin äidiksi.

Tuulos 1839-46 s. 82 (vanhassa kirjassa sivulla 13)
Tuulos 1823-32 s. 13
Tuulos 1816-22 s. 12
Tuulos 1810-15 s. 6

Annan veli oli Esaias Jöransson (6.1.1770).

tytti
15.07.11, 17:59
Vastaan,vaikka en pysty auttamaan, kun kerroit että olet aloittelija sukujen tutkimisessa.
Sinun kannattaa muistaa, kun tutkit sotilassukuja, joihin Gös = kuha, Göös, kuuluu, että samaan ruotuun saatettiin antaa seuraavallekin sotilaalle sama sukunimi eli kaikki Göösit eivät ole sukua keskenään. Minun tutkimani Göösit asustivat Tyrvännössä. Tutkimani sotilas Gösin isä oli myös sotilas ja sotilasnimeltään Åhl = ankerias.

Jonna
16.07.11, 09:36
Regina Matintyttären äiti oli Liisa Matintytär (s. 1776, k. 8.11.1838 Tuulos).

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=5216583 (s. 124, alimmaisena)

Minulla on enemmänkin tietoa Liisa Matintyttärestä, hänen vanhemmistaan ja esivanhemmistaan. Liisan tytär Eeva hänen myöhemmästä avioliitostaan Perttu Antinpojan kanssa on esiäitini. Voin toimittaa tiedot sinulle, jos haluat.

Onko Josefina Göös sinun esiäitisi?

tytti
16.07.11, 10:37
Jonna!

Ei ole. Minun tutkimukseni liittyvät toiseen Göös-sukuuun.