PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Raukolan talo


Reiska
15.11.07, 22:22
Olisin kiinnostunut Sahalahdella sijainneesta (edelleen olevasta ) Raukolan talosta ja sen isännistä.
Tietojeni mukaan talon isäntänä on ollut Aabraham Thomasson v. 1751 - 1764. Kuka oli talon isäntä sitä ennen ? Oliko hän Thomas Simonsson s. 8.3.1696 ja kuka oli hänen isänsä/äitinsä.

Laina
18.11.07, 19:28
Hei Reiska, oletko käynyt katsomassa Digiarkistosta SAY:n Raukolan tietoja? Sieltä voisi löytyä totuudenjyvä, Raukolan kohdalta löytyy paljonkin tekstiä. Raukolan löydät http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=529608.


t. Kirsi-Minna

Reiska
18.11.07, 23:54
Kiitos tiedoista !
Sieltä löytyy varmasti paljon tietoa, jota pitää tutkia ajan kanssa. Samalla kyselisin onko jollain tietoa Eräjärveltä Erkkilän talon vaiheista tai Ajos-Mattilan torpan vaiheista.

Reiska

pirkkoanneli
18.02.08, 10:57
Olen aloittelija ja juuri kirjautunut. En tiedä vieläkö tästä on apua. Erkkilän talo Eräjärvi, Vihasjärvi. ERKKI Jaakonp. k.1.9.1797
edel.isäntä LAURI Erkinpoika s.noin 1743 k.17.12.1827.
edel.isäntä TUOMAS Laurinp. s.16.12.1779 k.20.6.1851
edel.isäntä TUOMAS Tuomaanp. s.25.2.1811 k.13.10.1859
:)

Reiska
18.02.08, 16:38
Kiitoksia Pirkkoanneli !

Kaikki tiedot ovat tervetulleita. Liittyykö sukusi jotenkin Erkkilän taloon Eräjärveltä. Oma sukuni liittyy siihen ja minulla on jotain tietoa talon jälkeläisistä.

:) Reiska

pirkkoanneli
18.02.08, 18:33
Tuomas Tuomaanp. Erkkilän poika Juho Kustaa Grönqvist s.25.5.1839 vaimo on
Henrika Matint. Tihlman s.20.2.1848 Orivesi Onnistaipale,Pulkkila.
Juho Kustaa ja Henrika ovat minun mummoni vanhemmat.
Tuomas Laurinpoika Erkkilän vaimon Anna Eliaant. synt.aika minulta puuttuu.
Lapsia heiltä on vain Tuomas ja Jooseppi s.ajat on ei muuta.
Erkki Jaakonp. ja vaimot kaikilta vain kuolinaika ja 14 lasta sekä synt.ajat ei muuta.
Kiitos vastauksesta jos sinulla on näihin tietoihin lisättävää. Olisin hyvin kiitollinen. Jos sinulta puuttuu jotain näistä mitä kirjoitin niin pyydä vain.
Olisi mukavaa tietää miten sinä liityt tähän Erkkilän ketjuun?
Hauskaa illanjatkoa toivottelee pirkkoanneli. ps.virheitä voi aina olla

AnttiL
18.02.08, 21:21
Reiska ja Pirkkoanneli ovat kiinnostuneita mm. Eräjärven Vihasjärven kylän Erkkilän talon vaiheista.
Antti Lehtosen kirjassa Lisiä vanhan Oriveden historiaan on Erkkilän talosta, kuten muistakin Oriveden, Eräjärven ja Juupajoen taloista, tarkat isäntä- ja emäntätiedot ajalta 1540-1920. Niiden mukaan Erkkilä on ollut samaa sukua olevien omistuksessa ainakin vuodet 1553-1920.
Kirjassa on myös valokuva osasta 1712 kuolleen Heikki Yrjönpoika Eerikkilän jälkeen tehtyä perinnönjakokirjaa 1744 eläneiden perillisten puumerkkien kera.

pirkkoanneli
18.02.08, 22:11
Kiitokset Antti L. :)

Reiska
19.02.08, 11:42
Pirkkoannelille tiedoksi, että minulla on melko paljon tietoa Erkkilän talon henkilöistä ja voisin lähettää sinulle tiedot suoraan omaan sähköpostiisi, jos vaan saan tietää osoitteen.
Minuun saat yhteyden reino.koskinen*spjl.fi


:)reiska

HeSa
24.03.08, 16:15
Hei Eräjärven tutkijat, etenkin Pirkkoanneli ja Reiska!
Olen liittynyt palstalle pari päivää sitten ja viestiketjuja selatessani ilokseni havaitsin, että linjoilla on muitakin Eräjärven Vihasjärvestä kiinnostuneita. Isoäitini juuret ovat vahvasti Eräjärvellä, Erkkilän talossa kahtakin kautta. Isoäitini äidin äidin äiti on Reetta Laurintytär Erkkilä s 8.8.1772, lisäksi hänen äitinsä isän äidin äiti on Liisa Erkintytär Erkkilä s 11.7.1764.
Erkkilän talon vaiheisiin olen perehtynyt Antti Lehtosen kirjan kautta, onko tiedossanne mahdollisesti muita hyviä lähteitä?

Lisätiedoista kiitollisena Helena

Reiska
03.04.08, 21:20
HeSa:lle !

Tervehdys !
Huomasin, että sinulla olisi sellaista tietoa Erkkilän talon vaiheista eli henkilöistä, jota minulla ei ole vielä. Minulla on esimerkiksi vain Reetta Laurintytär Erkkilän syntymäaika, mutta jälkipolvista ei ole tietoa ym.
Voisitko lähettää tietoja minun omaan sähköpostiin suoraan ja vasta vuoroisesti voin lähettää sinulle tietoja jos minulla on sellaista tietoa, jota kaipaat.

Sähköpostini on reino.koskinen*spjl.fi

:) Reiska