PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Raukolan talo


Reiska
15.11.07, 22:22
Olisin kiinnostunut Sahalahdella sijainneesta (edelleen olevasta ) Raukolan talosta ja sen isännistä.
Tietojeni mukaan talon isäntänä on ollut Aabraham Thomasson v. 1751 - 1764. Kuka oli talon isäntä sitä ennen ? Oliko hän Thomas Simonsson s. 8.3.1696 ja kuka oli hänen isänsä/äitinsä.

Laina
18.11.07, 19:28
Hei Reiska, oletko käynyt katsomassa Digiarkistosta SAY:n Raukolan tietoja? Sieltä voisi löytyä totuudenjyvä, Raukolan kohdalta löytyy paljonkin tekstiä. Raukolan löydät http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=529608.


t. Kirsi-Minna

Reiska
18.11.07, 23:54
Kiitos tiedoista !
Sieltä löytyy varmasti paljon tietoa, jota pitää tutkia ajan kanssa. Samalla kyselisin onko jollain tietoa Eräjärveltä Erkkilän talon vaiheista tai Ajos-Mattilan torpan vaiheista.

Reiska

pirkkoanneli
18.02.08, 10:57
Olen aloittelija ja juuri kirjautunut. En tiedä vieläkö tästä on apua. Erkkilän talo Eräjärvi, Vihasjärvi. ERKKI Jaakonp. k.1.9.1797
edel.isäntä LAURI Erkinpoika s.noin 1743 k.17.12.1827.
edel.isäntä TUOMAS Laurinp. s.16.12.1779 k.20.6.1851
edel.isäntä TUOMAS Tuomaanp. s.25.2.1811 k.13.10.1859
:)

Reiska
18.02.08, 16:38
Kiitoksia Pirkkoanneli !

Kaikki tiedot ovat tervetulleita. Liittyykö sukusi jotenkin Erkkilän taloon Eräjärveltä. Oma sukuni liittyy siihen ja minulla on jotain tietoa talon jälkeläisistä.

:) Reiska

pirkkoanneli
18.02.08, 18:33
Tuomas Tuomaanp. Erkkilän poika Juho Kustaa Grönqvist s.25.5.1839 vaimo on
Henrika Matint. Tihlman s.20.2.1848 Orivesi Onnistaipale,Pulkkila.
Juho Kustaa ja Henrika ovat minun mummoni vanhemmat.
Tuomas Laurinpoika Erkkilän vaimon Anna Eliaant. synt.aika minulta puuttuu.
Lapsia heiltä on vain Tuomas ja Jooseppi s.ajat on ei muuta.
Erkki Jaakonp. ja vaimot kaikilta vain kuolinaika ja 14 lasta sekä synt.ajat ei muuta.