PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Korja | pig. Stiina Johansdotter Korja Rovaniemi ?


kaarinan kiulu
15.11.07, 10:22
Kyselen, onko kenelläkään Rovaniemen kortteja? Äitini mummo oli Gretha Matilda Korja 10.9.1846 ( avioton) Rovaniemi. Varmistaisin Kreetan äidin tiedot eli
Stiina Juhontytär Korja s. 10.10.1822Rovaniemellä? Kemijärveltä kuulemma löytyy samaniminen ja samana vuonna syntynyt Stiina Juhotytär .

Olen aikeissa tilata itse kortteja Mikkelistä, mutta tilaanko Rovaniemen kortteja vai Kemijärven?
Digiarkistosta löytyy Kemijärven tiedot, mutta en löytänyt kyseistä Stiinaa.
mar_ve*hotmail.com

Risto
15.11.07, 14:13
Moi kaarina.

En vastaa kysymykseen, vaan annan "säästö" vihje.

Jos sinulla ei ole kovin kiirus, niin Peräpohjolan sukututkijat ovat digitoimassa Rovaniemen kirjoja SSHY arkistoon:
http://www.digiarkisto.org/sshy/index.htm

Jossa alkuosa Rovaniemeä jo on.
Kemijärvi löytyy lähes kokonaan.

Liittymällä SSHY:n jäseneksi voi sitten aikanaan katsella suojarajan ulkopuolella olevia tietoja ja mm. läänintilejä yms.

khanhisalo
15.11.07, 14:34
Hei Kaarina!

Minullakaan ei valitettavasti ole vastausta koska minulta puuttuu juuri väli 1822-1830.

Mutta Greta Mathildan kastekortti löytyi eli 10.9.1846 Stina Korjas oägta barn Greta Mathilda
Kummeista "suomennokseni" Michel Karvo och hustru Brita Lovisa, Anders Jääskö och hustru Maria Caisa sitten vähän vaikeammin tulkitut mutta luin renki Johan Carl ? ja piga Caisa Korjas

Olen huono tulkitsemaan noita tekstejä että sellainen varaus näihin.

terv.Keijo H

Kyselen, onko kenelläkään Rovaniemen kortteja? Äitini mummo oli Gretha Matilda Korja 10.9.1846 ( avioton) Rovaniemi. Varmistaisin Kreetan äidin tiedot eli
Stiina Juhontytär Korja s. 10.10.1822Rovaniemellä? Kemijärveltä kuulemma löytyy samaniminen ja samana vuonna syntynyt Stiina Juhotytär .

Olen aikeissa tilata itse kortteja Mikkelistä, mutta tilaanko Rovaniemen kortteja vai Kemijärven?
Digiarkistosta löytyy Kemijärven tiedot, mutta en löytänyt kyseistä Stiinaa.
mar_ve*hotmail.com

kaarinan kiulu
15.11.07, 15:05
Kiitos tiedoista kummallekin vastaajalle. Kummi Kaisa Korja on Stiinan vanhempi sisko s. 1820.
Voin odotellakin digitointia, vaan nyt kun olisi aikaa tutkia eikä odotella!!!
Kiireet alkavat taas maaliskussa, joten jos sitä ennen tulee tietoja digiarkistoon, niin liityn jäseneksi.
Kaarinan kiulu

kaarinan kiulu
16.11.07, 17:14
Olittepas te nopeita , kun jo tänään luin Digiarkistosta Rovaniemen tietoja vuodelta 1858-67. Löytyi sivulta 357 äitini mummo Stiina Korja ja hänen avioton tyttärensä Kreetta Matilda. Mitähän siellä sivussa mahtaa lukea?Epäilen , että kyseessä oli rangaistus salavuoteudesta.:confused:
Marja Terttu Kaarina Hämeestä

jukive
17.11.07, 20:47
Hei Kaarina,

Kemijärvellä 19.10.1822 syntynyt Stina Juhont. Korja muutti Kemijärven rippikirjan mukaan 20.03.1843 Rovaniemelle. Uskon, että juuri tämä Stina on etsimäsi henkilö. Kyllä Stinakin löytyy Kemijärven rippikirjoista, on vain hiukan hankalasti merkitty.

T: Juha

kaarinan kiulu
17.11.07, 22:16
Kiitos tiedoista. Olen saanut nyt kaksi varmistusta, että Stiina Johansdr. syntyi Kemijärvellä ja muutti Rovaniemelle. Itse en vaan löytänyt hänen syntymätietojaan Kemijärveltä. Rippikirja 1832-38 sivu 140( kuva 139) kyseinen tieto löytyy.
Hiskistäkin löysin lopulta Kemijärven kastetuista kyseisen Stiinan ( isän sukunimi sotilasnimi Svärd/ Korja) kylä Öfverby
Vielä kerran kiitos avustanne. Seuraavaksi tutkitaan Kemijärveä.;)
Kaarinan kiulu