PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuusamon sukunimien merkitseminen


Tapio Leinonen
01.05.11, 07:40
Pähkäilen Kuusamon sukunimien mielekkään merkinnän kanssa. Ne vaihtuvat usein talosta, jopa monta kertaa saman ihmisen kohdalla. Niitä näkee nimiketjuina ja sukunimi-talonnimi -yhdistelminä, välimerkkien kanssa ja ilman. Olisiko vakiintunutta käytäntöä ja hyviä suosituksia? Perustelutkin olisivat ihan mukavia :)

Tapio L

olanyk
01.05.11, 20:13
Hyvä kysymys!

Tuli mieleen etä Keski-Pohjanmaalla on samat ongelmat. Muistelen että Torppa-Kainu sukukirjassa olisi ongelmaan käytetty jonkinlaista menettelyä. Olen itse reissussa vielä pari viikkoa etten pysty katsomaan1

Olavi

khanhisalo
01.05.11, 22:17
Hyvä kysymys!

Tuli mieleen etä Keski-Pohjanmaalla on samat ongelmat. Muistelen että Torppa-Kainu sukukirjassa olisi ongelmaan käytetty jonkinlaista menettelyä. Olen itse reissussa vielä pari viikkoa etten pysty katsomaan1

Olavi

Kainu-Torppa kirjassa näyttää oleva joskus montakin sukunimeä(talon nimeä) peräkkäin.

Minä olen ottanut käyttöön omaan tietokantaani käytännön, että käytän kahta nimeä. Sen talon nimen missä on syntynyt ja sen nimen missä on kuollut. Tämä minusta riittää koska syntymä-ja kuolinaika ovat myös tietokannassa.

terv. Keijo H