PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Muistokoru tai vastaava!


einontytar
10.04.11, 09:03
Minulle on joskus muun ostetun tavaran mukana tullut pieni (noin 1.5 cm läpimitaltaan) olevan metallinen laatta. Jonkinlainen muistokoru lienee kyseessä, mutta minua kiinnostaisi tietää vähän tarkemmin, jos joku osaisi asiaan jotain valaistusta antaa.
Korun toisella puolella on teksti Käldö ja päivämäärät: 16.6.1901 ja16.6.1906 eli jostain 5-vuotisjutusta on kyse.
Toisellapuolella on säteittäin nimet:Edith, Elli, Viktor, Mary, Lalli (voi olla myös Salli) , Carl, Aarne.

Mistä voisi olla kyse? Minkä muistoksi laatta mahdollisesti olisi tehty?

Jouni Kaleva
10.04.11, 10:12
Minulle on joskus muun ostetun tavaran mukana tullut pieni (noin 1.5 cm läpimitaltaan) olevan metallinen laatta. Jonkinlainen muistokoru lienee kyseessä, mutta minua kiinnostaisi tietää vähän tarkemmin, jos joku osaisi asiaan jotain valaistusta antaa.
Korun toisella puolella on teksti Käldö ja päivämäärät: 16.6.1901 ja16.6.1906 eli jostain 5-vuotisjutusta on kyse.
Toisellapuolella on säteittäin nimet:Edith, Elli, Viktor, Mary, Lalli (voi olla myös Salli) , Carl, Aarne.

Mistä voisi olla kyse? Minkä muistoksi laatta mahdollisesti olisi tehty?Vosiko Käldö olla laiva? Tämä porukka olisi palvellut tuon ajan?

kkylakos
10.04.11, 19:51
Googlen perusteella Kaldö on paikannimi ainakin Nauvossa. Paikan historian historian voisi auttaa asiaa.