PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maria Henrika Marie:dr s.12.2-1830 Kakskerta, Gärla


Marikki
08.04.11, 19:30
Olen nyt yrittänyt selvittää kuka on Marian äiti, missä ja koska syntynyt. Ei vaan löydy tietoja mistään. Digitaaliarkistosta ei löydy kun Marian syntymäaika ja paikka. Äidistä ei ole muuta tietoa kun "pigan Maria".
Kastetiedoista on maininta että "Offentligt bevis skickat till Åbo Miraten".
Syntyneiden luettelot 1802-1847, Jakso 144 narcissa.
Mutta ei ongelmat siihen lopu, vaan kun tutkii Gärlan rippikirjat siltä ajalta niin ei löydy äiti eikä tytär sieltä mistään. Rippikirjassa vuosilta 1841-1854 Jakso 63 narcissa Maria Henrika on Gärla Hemmanissa yhtäkkiä piikana, mutta äiti Marie ei ole missään.
Maria Henrika muutti v.1848 Maarian kautta Paraisille Kyrkäng Westergårdiin missä synnytti tytön Johanna Karolina s.1.2-1855 ja loput minulla on jotenkuten tiedossa, koska Johanna taas synnytti minun isän äidin.
Nyt on pulmana "vaan" Maria Henrikan alkuperä, eli hänen äiti.
Minulle tulee seinä vastaan ja tuntuu että kaikki keinot on jo käytetty.
Nyt elän siinä toivossa että joku teistä olisi viisaampi ja osaisitte ratkaista tämän, vaikka vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä:(
Suuret kiitokset hänelle joka ratkaisee tämän pulman:)

Essimi
08.04.11, 20:45
Antamallasi sivulla mainitaan Maria Henrican tulleen Brinkhallista ja mielestäni hän on tällä sivulla äiteineen ja sisaruksineen: http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=5227188
Siinä on myös äidin syntymäaika ja -paikka Kaarina sekä tulopaikkakunta Uskela.

Marikki
08.04.11, 21:05
Suurkiitokset:)
Todellakin löysit heidät, en tiedä mitä itse tein väärin etsiessäni heidät.
Ehkä nyt on helpompaa jatkaa kun tietää hieman enemmän Marian äidistä.
Kiitos vielä kerran avusta, tiesin että joku teistä on niin fiksu että ratkaisee tämän:)