PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Minun sukututkimus.


Asta Vinogradov
07.04.11, 22:39
Minä olen tässä ihan uusi ja täysin vieras. Muunmuossa en osa suomen kieltäki oikeasti ,olen itseoppinut.:rolleyes: Olen virolainen , aloitin oma perhen suvuntutkimuksen ja nyt kyllä tarvitsen apua. Minun isäni nimittäin on teiltä päin kai kotosin, sotan aikana hän sattui venäjän vankileirille. Sieltä hän tuli Eestin kui vapautui .Virossa hän eroutui vaimosta .Minä ja mun siskosi olemme syntynyt avoliitosta. Eikä mulla ole ei yhtä dokumentia. Isä kuoli kun olin neljä vuotias. Isän nimeni on Juhan Rikkinen .Kuolintodistukselle oli kyllä kirjoitetty Ivan , me siskoni kanssa arvelimme että se kai muutetti Ivaniksi venäjälla ,Eestissä sanotti nimeksi Juhan . En edes tietä mika niista on oikea. Tietän sen että isän syndymä aika on 13. 05 .1911. Hänellä oli avioliitosta kolme poika Aleksander, Viktor ja Nikolai.Mika oli vaimon nimeksi ,en tiedä.Äitini ei kai halunnut puhua siitä, hän ei ylensä puhunut isästä ja nyt meillä ei o ketän keneltä kysyä.:)Antaaka mulle anteeksi kirjeenvirhet.Mulle voi kirjoita astavinogradov30*gmail.com koska mä en tietä osaanko ma seuravalla kerrällä täällä ylensä mitään tehtä. Kiitos Teille.

skoykka
08.04.11, 06:19
Heippa Asta!
Rikkinen on ollut aika yleinen nimi Karjalassa, mutta 1911 syntynyt on sen verran nuori, ettei taida löytyä netistä. Kokeilin Hiskiä ja Katihaa. Voisit kirjoittaa Mikkelin maakunta-arkistoon. Siellä säilytetään Karjalan arkistoja. Kielitaitosi riittää hyvin selvittämään asioita. Samat ongelmat meillä kaikilla, kun yritämme kirjoittaa vieraalla kielellä. Turha pyydellä anteeksi.

http://www.arkisto.fi/fi/arkistolaitos/maakunta-arkistot/mikkelin-maakunta-arkisto/

Isäsi syntymästä tulee pian 100 vuotta, myös oma isäni oli saman ikäinen. Hyvä syy alkaa ottaa asioista selvää.

tkukkonen
08.04.11, 08:15
Oletko tutkinut tätä kirjaa? Siinä voi olla tietoa.
Teuvo Alava - Dmitri Frolov - Reijo Nikkilä
RUKIVER - Suomalaiset sotavangit Neuvostoliitossa
477 sivua + kuvaliite 35 sivua, Edita 2002

Ensi viikolla käyn yhdessä arkistossa, jossa tiedän olevan Rikkisiäkin. Odota pari viikkoa ennen kuin tilaat mitään, jospa joku löytää etsimäsi jostain lähteestä.