PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Henrik Johansson (18.3.1703) ja Maria Torstensdotter (6.1.1705) Sauvo


Villel
07.04.11, 16:50
Kyseinen pariskunta isännöi Sauvon Ala-Paddaisten Pristin taloa, ja heille syntyi selvitysteni mukaan ainakin yhdeksän lasta vuosina 1727-50. Marian ja Henrikin lasten myöhempien vaiheiden seurannassa olen onnistunut melko heikosti. Ainoastaan Anders Henrikssonista, joka jatkoi Ala-Paddaisten Pristin isännyyttä isänsä jälkeen, olen onnistunut saamaan vähän enemmän tietoa, mutta hänenkin lastensa seuranta on tökkinyt. Samoin olen saanut jotain sirpaletietoa (lähinnä heidän puolisoistaan ja ensimmäisistä lapsistaan, mutta myöhemmät vaiheet ovat jääneet hämäriksi) kasatuksi Helenasta, Johanista ja Mariasta (vanhempi 1738 syntynyt Maria kuoli pienenä). Muiden lasten (Henrik, Christian, Abraham ja, Israel) myöhemmistä vaiheista en ole saanut oikeastaan mitään kasaan. Onko joku onnistunut minua paremmin ja tietäisi Marian ja Henrikin lasten ja näiden lasten vaiheista enemmän. Kaikki tiedot otan suurella kiitollisuudella vastaan. Tarvittaessa voi minuun ottaa yhteyttä myös sähköpostilla: ville.lehtinen*pp1.inet.fi.
Ville Lehtinen

Marikki
08.04.11, 17:40
Minulla taas on heistä sen verran tietoa että tiedän Marian ja Henrikin vanhemmat, mutta minulla on vaan 7 lasta heille.
Helena, Anders, Christian, Abraham, Israel ja Maria x2.
Lasten tiedot en ole millään onnistunut löytämään.
Sen verran että Andersin vaimon nimi oli Brita ja he saivat pojan Henricus s.11.10-1767.

Villel
09.04.11, 10:06
Marikin mainitsemien lasten lisäksi ovat Johan (s. 1732; häntä ei löydy syntyneiden luettelosta) ja Henrik (s. 26.9.1736).
Ville Lehtinen