PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Medlem i samfundet och i forumet


K-Erik
25.03.11, 20:11
Samfundet har så många nyttiga saker på gång att alla skäl talar för att forumets diskussionsmedlemmar också borde vara medlemmar i samfundet. Avgiften är inte så stor att någons ekonomi borde vara i fara. Ja sama suomeksi!
Karl-Erik Liljeström

Marjapuu
26.03.11, 19:09
Jag är medlem i Finlands Släkthistoriska förening (FSHF) och för det betalar jag 15 euro om året. Borde jag dessutom vara medlem i Genealogiska Samfundet i Finland (GSF) för att kunna delta i diskussionerna på Suku-Forum?

För ett avgiftsbelagt forum säger jag definitivt NEJ.

Juha
26.03.11, 19:30
Suku Forum on avoin kaikille kiinnostuneille.

K-Erikin kanssa olen henkilökohtaisesti samaa mieltä siitä :)


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

admin
26.03.11, 21:35
Jag är medlem i Finlands Släkthistoriska förening (FSHF) och för det betalar jag 15 euro om året. Borde jag dessutom vara medlem i Genealogiska Samfundet i Finland (GSF) för att kunna delta i diskussionerna på Suku-Forum?

För ett avgiftsbelagt forum säger jag definitivt NEJ.

Suku Forum är inte avgiftsbelagt.

I praktiken bekostas alla tjänster, bl.a. alla internet -tjänster, av Genealogiska Samfundet i Finland dvs. i slutändan av föreningens medlemmar via medlemsavgifterna. Var och en kan sedan fundera om man anser att Samfundet fyller en funktion och om man själv anser det vara berättigat att ge sitt stöd genom att vara medlem och själv delta i kostnaderna.

Hasse

kkylakos
26.03.11, 22:55
Det finns redan flera människor som inte skriver hit p.g.a rigtiga namn krav. Medlemskravet skulle också förminska skrivaremängden och därmed troligen nyttan.

admin
26.03.11, 23:43
Det finns redan flera människor som inte skriver hit p.g.a rigtiga namn krav. Medlemskravet skulle också förminska skrivaremängden och därmed troligen nyttan.
Helt onödigt att prata om ett hypotetiskt medlemskrav och vad ett sådant skulle innebära eftersom sådant krav inte finns.

Hasse

Marjapuu
27.03.11, 10:07
Medlemskravet skulle också förminska skrivaremängden och därmed troligen nyttan.

Juuri näin.

Muiden kommenttien perusteella näyttää kuitenkin siltä, että vaikka jäsenyyspakkoa foorumiin ei ole, niin "rivien välissä" jäsenyyttä kuitenkin suositellaan kustannusten kattamiseksi. On kuitenkin väärin vaatia seuran jäsenyyttä ikäänkuin lailliseksi kulkuluvaksi kaikille avoimeksi tarkoitettuun foorumiin.

Juha
27.03.11, 10:17
Siis mistä noin päättelet?

Muiden kommenttien perusteella näyttää kuitenkin siltä, että vaikka jäsenyyspakkoa foorumiin ei ole, niin "rivien välissä" jäsenyyttä kuitenkin suositellaan kustannusten kattamiseksi. On kuitenkin väärin vaatia seuran jäsenyyttä ikäänkuin lailliseksi kulkuluvaksi kaikille avoimeksi tarkoitettuun foorumiin.

Minähän ilmaisin vain oman mielipiteeni eikä minulla ole seurassa minkään valtakunnan luottamusasemaa. Ja kuten admin Hasse tuossa edellä myös totesi, ei tuollaista yhdistelmää "forumin käyttölupa/jäsenmaksu" ole koskaan edes mietitty, puhuttu tai ehdotettu seuran sisällä. Joten siinäkin mielessä on tarpeetonta pohtia asiaa.

Perustelen joka tapauksessa omaa, henkilökohtaista mielipidettäni; tämäkin forumi vaatii palvelintilan, päivityksiä ja vapaaehtoisia toimijoita, jotta homma pelittää. Kahdesta ensin mainitusta tulee kustannuksia, vapaaehtoistoimijoista ei tule. Kuitenkin nuo kustannukset on jotenkin katettava.

Suomen Sukututkimusseura on tämän forumin perustanut, joten henkilökohtaisesti ajattelen maksavani osan tuosta jäsenmaksusta ihan siitä ilosta, että se tarjoaa minulle tämän mainion tietojenvaihtopaikan. Ilman seuraa ei forumia olisi.


On kaunis ajatus, että kaikki olisi ilmaista, mutta kuka ne kulut sitten maksaa?

Korostan vielä, että nämä tuossa edellä ovat allekirjoittaneen ajatuksia eikä seuralla ole niin osaa eikä arpaa. Joten jos jotain haluaa arvostella, niin sitten minua ;)



ja lopuksi se tärkein;

Suku Forum on ollut ja tulee olemaan kaikille avoin


Juha Vuorela

admin
27.03.11, 10:46
Juuri näin.

Muiden kommenttien perusteella näyttää kuitenkin siltä, että vaikka jäsenyyspakkoa foorumiin ei ole, niin "rivien välissä" jäsenyyttä kuitenkin suositellaan kustannusten kattamiseksi. On kuitenkin väärin vaatia seuran jäsenyyttä ikäänkuin lailliseksi kulkuluvaksi kaikille avoimeksi tarkoitettuun foorumiin.

Vänligen läs mitt förra inlägg i lugn och ro

Hasse

K-Erik
27.03.11, 10:49
Det var tydligen en ganska öm sak jag tog upp, skillnaden mellan medlemskap i samfundet och att skriva i forumet. Själv är jag medlem i både FSHF och Genealogiska samfundet. Någon större nytta vet jag mej inte ha av att vara medlem men någon skall väl betala de funktioner som finns i forumet, släkthistoriska föreningens arkiv och i samfundets tjänster. Medlemsavgiften är för min del en principsak, jag utnyttjar tjänster och vill ersätta dem som uppehåller dem. Åsikten är helt privat, har aldrig deltagit i ett enda möte och kommer knappast heller att göra det.
kel

Marjapuu
27.03.11, 10:58
Vänligen läs mitt förra inlägg i lugn och ro

Hasse

Jo tack, jag kan nog läsa!