PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esivanhempiriippuvuutta vai esivanhempirakkautta?


Tuulakki
23.03.11, 09:00
Kun keskustelut usein käyvät täällä kiivaana esivanhempiemme elämän paljastumisesta sukukirjoissa yms., niin onko yleisesti havaittavissa, että meillä on "esivanhempiriippuvuutta"? Vai olenko väärä henkilö arvioimaan tällaista, kun perheeni suvuista ei ole löytynyt mitään ihan järisyttävää? Ei hyvässä eikä pahassa. Kun nykyajassa painotetaan vain yksilöllisyyttä ja yksilönvapautta, niin miksi ottaisimme herneitä nenään siitä, mitä joku suvussamme on tehnyt aikoja sitten? Onko esim. sillä lopulta väliä, kuka on kenenkin isä - syytön jälkeläinen usein laitetaan kärsimään isänsä teoista biologisen suvun kieltäessä hänen oikeutensa "olemassaoloonsa".

Oletko sinä "esivanhempiriippuvainen"? Minä en ole riippuvainen esivanhemmistani tai muista suvun esipolvista. He ovat minulle kaikki yhtä rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, jotka ovat antaneet oman panoksensa aikakautensa arkeen ja pyhään. Minulle riittää se, että olen saanut heiltä tämän ainoan elämäni, jota omilla tekemisilläni ohjaan... :D: - aijai, mitä tyhjää klisettä taas pukkaa!

Jari Nykänen
24.03.11, 19:03
Minä yritän tutkia jokaista sukuhaaraa niin pitkälle kuin pääsen ... eikä minulla ainakaan ole varaa arvostella kenenkään esivanhemman tekemisiä ... Tai ehkä hieman, äidinäidinisä olisi voinut vähän odottaa ennen kuin heitti ranttaliksi kun ei saanut naida haluamaansa piikaa. Sitten kun rellesti sai naida, mutta talo(t) meni siskolle ... olisi odottanut että hallitsee niitä ja sitten nainut äidinäidinäidin ... olisi jäänyt noita Ahtialan peltoja pesämunaksi ;)

Muutta sitä olen aina ihmetellyt etteikö kukaan tajunnut että ne itsepäiset jälkeläiset ovat oppinsa ja geeninsä saaneet vanhemmiltaan ;D

Tuulakki
24.03.11, 22:08
... olisi odottanut että hallitsee niitä ja sitten nainut äidinäidinäidin ... olisi jäänyt noita Ahtialan peltoja pesämunaksi ;)


Oletkos varma, että sinä olisit sinä ja siinä, jos äää:si olisikin kyllästynyt odottelemaan ääi:ääsi ja nainut toisen miehen :)?

Jari Nykänen
10.04.11, 15:35
Oletkos varma, että sinä olisit sinä ja siinä, jos äää:si olisikin kyllästynyt odottelemaan ääi:ääsi ja nainut toisen miehen :)?

No ää syntyi äpäränä, mutta kasvatettiin isän talossa, piikaäiti kyllä lähetettiin muualle ... isä alkoi sitten rellestämään. Sain naida piian, muta talo meni siskolle.

ääi ei edes käyttänyt isänsä sukunimeä Marttila vaan otti nimekseen isoäitinsä Heikkerön, joten kai välit oli melko tulehtuneet.

äää oli myös vaihtanut nimensä nuorena, taisivat olla aikakautensa kapinallisia ;)