PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Onko Tietoa?


RaijaWest
18.03.11, 13:23
Lisa Henrici ja Carl Enrici; heillä oli ainakin tytär Greta Lisa Carlentytär syntynyt 16.3.1841Urjalankylä Lähtenmäki, Yndelä. Oliko perheellä muita lapsia, sekä vanhempien syntymäajat? Greta Lisa oli Vilhelm Matinpojan vaimo.

Tapani Kovalaine
18.03.11, 15:37
Suku Forumilla on yli tuhat viestiketjua, joiden otsikkona voisi olla Onko Tietoa. Siispä on hyvin käytännöllistä, että tämä Onko Tietoa -ketju on vasta toinen! :)

Gretha Lisasta puheen ollen, kyllä On Tietoa: http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/urjala/rippikirja_1849-1856_tk663/247.htm

RaijaWest
18.03.11, 16:02
Kiitos vastauksestasi! ;)
Lupaan parantaa tapani, eli huomasin sen jo kun laitoin tämän viestini, että laitan tulevaisuudessa otsikkoon etsimäni henkilön nimen. Kiitos hyvästä palautteesta!

Kovanen
18.03.11, 16:13
Tervehdys!

Raija, oletan Sinun olevan aika uusi täällä, tervetuloa vaan, täällä on väliin tosi hauskaa.

Vanhana, en silti viisaana, ja vielä aloittelevana sukututkijana suosittelen, että otsikoit kysymyksesi mahdollisimman tarkasti. Näin olen pyrkinyt tekemään ja saanut timanttivastauksia, kömmähdyksiäkin on kysymysteni muotoilussa minulle sattunut.

Sinun kannattaa kirjoittaa otsikkoon hakemasi henkilön nimi, syntymäaika ja -paikka, jos ne ovat tiedossa.

Mikäli kysyt jotain muuta asiaa kuin henkilöä, voit pohtia mihin yksilöityyn asiaan toivoisit vastauksen, tämä sitten otsikoksi.

Tekstissä on syytä tuoda esille mahdollisimman paljon täydentävää tietoa. Nämä tiedot helpottavat upeita auttajiamme löytämään vastauksia kysymyksiimme.

Terveisin Eila

RaijaWest
18.03.11, 16:22
Liityin tänne vasta tällä viikolla ja en ensin meinannut osata laittaa viestiä ollenkaan. Ja ymmärsin jo kolmatta viestiä laittaessani, että olen otsikoinut asiat aivan väärin. Olette mahtavaa väkeä ja vastaatte kyllä ihanne ajassa, joten vielä kaunis kiitos!