PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ryhmäkuvia Ikaalinen ja Jämijärvi


artturi
04.03.11, 21:07
Tunnistaako kukaan näistä kolmesta ryhmäkuvasta ketään? talokuvat on kuvannut Kaarlo Mäkinen ilmeisesti 1920-luvulla. Talot ovat ilmeisesti Ikaalisten Kilvakkalan kylästä Jämijärven rajalle väliseltä alueelta.... luulisin.
Keskimmäisen ryhmäkuvan takana ei lue mitään mutta on mielestäni Jämijärveltä. Ja luulisisn 1920-luvulta tai aiemmin.

Tunnistaako kukaan taloja tai henkilöitä???

Terv. Arttu

Jämijärvi
11.12.11, 01:45
Tunnistaako kukaan näistä kolmesta ryhmäkuvasta ketään? talokuvat on kuvannut Kaarlo Mäkinen ilmeisesti 1920-luvulla. Talot ovat ilmeisesti Ikaalisten Kilvakkalan kylästä Jämijärven rajalle väliseltä alueelta.... luulisin.
Keskimmäisen ryhmäkuvan takana ei lue mitään mutta on mielestäni Jämijärveltä. Ja luulisisn 1920-luvulta tai aiemmin.

Tunnistaako kukaan taloja tai henkilöitä???

Terv. Arttu

Terve,

olen aika alkutaipaleella tutkijantyössä, mutta tuo Mäkinen yhdistettynä Jämijärveen herätti kiinnostukseni. Sieltä suunnalta siis itselleni Mäkinen ja Pyydönniemi sukua, mutta oikein muusta ei hajua. Ei myöskään noista kuvista, mutta jos niitä mummolle näyttäisin, niin voisi jotain tietoa ollakin.

artturi
11.12.11, 09:48
Hei!
Käsittääkseni tämä valokuvaaja Mäkinen ei ole Jämijärveltä. Itse olen tutkinut montaa jämijärveläistä sukua. Pyydönniemikin tulee itselläni vastaan jossain vaiheessa.

Arttu

Jämijärvi
11.12.11, 23:01
Hei!
Käsittääkseni tämä valokuvaaja Mäkinen ei ole Jämijärveltä. Itse olen tutkinut montaa jämijärveläistä sukua. Pyydönniemikin tulee itselläni vastaan jossain vaiheessa.

Arttu

Selvä juttu, juuri keskustelinkin isäni kanssa asiasta ja kun Mäkinen nimi on otettu ilmeisesti vasta 1900-luvulla, eli sitä sukua on vähän vaikeampi seurailla ja tämä Juho ei varmaankaan ole sukua. Mutta Pyydönniemeä on helpompi seurailla, sillä siitä on aika vahvaa tietokantaa olemassa. Täytyykin vielä enemmän selvitellä tätä ja aloittaa juurikin kyselemällä mummolta asiasta.

makinenl
14.08.13, 15:52
Hei Arttu
Olen aloittamassa Pyydönniemen tutkimista.
Huomasin, että olet tutkinut jo sitä.
Voitko jakaa tutkimustuloksiasi?
Terv.
Liisa

Jämijärvi
14.08.13, 16:19
Hei Arttu
Olen aloittamassa Pyydönniemen tutkimista.
Huomasin, että olet tutkinut jo sitä.
Voitko jakaa tutkimustuloksiasi?
Terv.
Liisa

Hei, itseäni kiinnostaisi myös jos Pyydönniemeä on tutkittu. Itselläni saattaisi löytyä ainakin jotain tietoa Pyydönniemestä, mutta tosiaan en ole kiireiltäni hirveämmin tätä asiaa ehtinyt seurailemaan. Liisa? Oletko mahdollisesti jotain sukua? :)

Pirjo L
14.08.13, 20:11
Olen myöskin tutkinut Pyydönniemeä, kuulun siis jälkipolviin.
Voinemme jatkaa tietojen vaihtoa yksityisviestien kautta.

Essimi
14.08.13, 21:45
Hiukan lisätietoa valokuvaajasta: http://kukakuvasi.valokuvataiteenmuseo.fi/#valokuvaaja/671

makinenl
16.08.13, 11:56
Hei!
Olisin kiinnostunut keskustelemaan asiasta yksityisviestein.
Mutta miten pitää menetellä?
Olen o.s. Pyydönniemi
Terv.
Liisa

Kisri
06.12.16, 17:27
Moi!
Olen isoäitini kautta sukua Pyydönniemille.
Isäni annettiin nuoremmalta (aviottomalta) siskolta toiselle.
Minulle voisi laittaa yksityisviestiä jos haluaa.