PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suomalaisten sotilaiden lapset


Veera
01.03.11, 22:02
:eek:Katsoin Ajankohtaista kakkosta tänään 1.3.2011, ja todella ihmettelin miten voidaan näyttää kuvia suomalaisista sotalaista 1940-luvulta sekä kertoa näiden sotilaiden olevan isiä miehitysajan lapsille, lisäksi mainittiin nimillä.
Itselläni ainakin sydän tykytteli yli kieroksilla kun mainittiin faijani etunimi, mutta onneksi se kuva ei ollut hänen.
Kysynkin, eikö sadan-vuoden sääntö koske sota-aikaa tai TV-ohjelmia?

Juha
01.03.11, 22:29
Eiköhän tuossa ole ohjelmantekijä ollut yhteydessä ao. henkilöihin tai perheisiin?

Toisaalta meillä on Suomessa julkaisuvapaus ilman ennakkosensuuria - jos tekee väärin, joutuu raastupaan......



Hyvin mielenkiintoinen aihe ja ihmettelen itse, miksi asia tulee esiin vasta nyt.

Ei sen puoleen, kun tänne päin vedettiin voimalinjaa aikoinaan, niin kerrotaan jokaista pylvästä kohden pitäjään jääneen ainakin yhden aviottoman lapsen.


Juha

jukkaukkola
01.03.11, 22:38
Ei tainnut ohjelmantekijä "tietää" 100 v säännöstä .Itse ihmettelin kun olivat eläkettä Suomesta vailla.Ei ole tainneet saksalais-sotilaiden lapsetkaan Saksan valtiolta eläkettä pyytää.Ohjelmasta sain käsityksen ,että naiset olivat oman valintansa tehneet kyseisiin tapahtumiin.

Veera
01.03.11, 22:50
Lopussa toimittaja pyysi ottamaan yhteyttä jos tunnistaa kuvat, ilmeisesti ei olleet itsekkään tunnistaneet tai selvittäneet nimien perusteilla.

Niinjuu Juha kyllähän meitä reppumiehiä on ollut aikojen alusta lähtien, niikuin minun isänikin oli > olen törmänyt itse parissa aivan vieraassa paikkakunnalla ihmisiin, jotka väittivät minun olevan se ja se tai kysymys: "mitä sä täällä teet", että saatta noita geenilinjoja löytyy:D:

En huomanut Jukan kommettia ja olen samaa mieltä Sinun kanssasi. Tästäkin paistaa läpi sellainen, että kyseiset henkilöt olisivat elossa viellä.
Koska tutkijoilla tuntui olevan jonkin näköiset kirkon kirjat.
Jos kuollut, niin tällaiset viralliset paperit (tutkijan huom. valtion viralliset paperit) pitäisi näkyä perunkirjoissa?

Onkohan kellään tullut vastaan tällaista?

Jouni Kaleva
01.03.11, 23:03
Lopussa toimittaja pyysi ottamaan yhteyttä jos tunnistaa kuvat, ilmeisesti ei olleet itsekkään tunnistaneet tai selvittäneet nimien perusteilla.

Niinjuu Juha kyllähän meitä reppumiehiä on ollut aikojen alusta lähtien, niikuin minun isänikin oli > olen törmänyt itse parissa aivan vieraassa paikkakunnalla ihmisiin, jotka väittivät minun olevan se ja se tai kysymys: "mitä sä täällä teet", että saatta noita geenilinjoja löytyy:D:

Yhdestä suomalaissotilaasta näytettiin valokuva ja nimi ja pyydettiin ottamaan yhteyttä. Oudolta tuntui kun sukututkijana on saanut oppia kaikkea varomaan.

Veera
02.03.11, 00:27
Anteeksi vielä, kun en muistanut laittaa linkkiä enkä esiintynyt nimellä

Yle Areena
Ajankohtainen kakkonen

Keskustelua, kommentteja ja kritiikkiä viikon aiheista.

YLE TV2
Tiistai 1.3. klo 21.00
Kesto 00:48:00
Esitysaikaa 31 päivää jäljellä
Ohjelman sivut
Lisätiedot

En saanut linkkiä toimimaan muta yllä tiedot mistä etsiä.

Kari Ojamaa

kkylakos
02.03.11, 14:09
Pieni klippi tällä sivulla (Areenaa en tällä koneella saa toimimaan) http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-10013246