PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kolkka Leo


Anuski
16.01.11, 21:16
Etsin äitini biologisen isän tietoja. Meillä on vain nimi ja valokuva. Paikkakunta voisi olla Kouvolan lähikunnat, mutta voi toki olla kauempanakin. Onko kenelläkään tietoa Kolkan suvusta?

Jorma
17.01.11, 09:34
Hiskin mukaan edellisellä vuosisadalla Kolkka on sukunimenä ollut käytössä Viipurin tienoilla. Jos kyseessä on viime vuosisata on kahlattava seurakuntia läpi; myös Mikkelin maakunta-arkisto on sovelias tutkimuspaikka.
Terv.
jorma

Anuski
17.01.11, 16:31
Äiti on syntynyt -48 Iitissä. Leo Kolkka on melko nuoren näköinen kuvassa joka meillä on. Jos mummo oli saanut kuvan silloin kun äiti on saanut alkunsa, ei Leo Kolkka ole varmasti paljoa yli 30 ole ainakaan ollut. Eli voisi olla syntynyt -18-28. Tällä tietoa ei ole reissua Mikkeliin tiedossa, joten ajattelin kysyä täältä onko kukaan törmännyt nimeen.

Kaija Salminen
17.01.11, 20:53
Etsin äitini biologisen isän tietoja. Meillä on vain nimi ja valokuva. Paikkakunta voisi olla Kouvolan lähikunnat, mutta voi toki olla kauempanakin. Onko kenelläkään tietoa Kolkan suvusta?

Hei!

Äitini isän veli, sotilassoittaja Aleksanteri (Santtu) Mustonen (s. 11.1.1892 Joroinen, k. 17.4.1936 Viipuri) avioitui Anna Ellida Matintytär Kolkan kanssa 27.1.1918, luultavasti Viipurissa. Anna Kolkka oli kotoisin Säkkijärveltä, s. 10.10.1895 siellä, mutta minä en ole toistaiseksi tutkinut ko. sukua sen enempää. Sen verran katsoin Hiskistä ja Katiha-tietokannasta, että sukua on asunut Säkkijärven Karvalan kylässä erityisesti 1850-luvulta lähtien. Nimi on kirjoitettu joko Kolkka-, Kolka- tai Kangaskolkka-muodossa. Katihassa on tietoja vähän pitemmälle kuin Hiskissä, mutta syntyneiden tietoja ei ole sielläkään kuin lastenkirjoissa 1900-luvun alkuun saakka, rippikirjatietoja on vuoteen 1909:
Säkkijärvi
syntyneet 1737-1888
vihityt 1737-1879
kuolleet 1737-1880, 1919-1949
lastenkirjat 1870-1900
rippikirjat 1890-1909

Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin mennä Mikkeliin tutkimaan 1900-luvun kirkonkirjoja (sikäli kuin niitä on olemassa), ellei muilta sukututkijoilta tai esim. Säkkijärvi-aiheisesta kirjallisuudesta löydy apua.

Terv. Kaija

Hape
17.01.11, 21:32
Orimattilan Heinämaalla asui 1900 luvun alussa tämänniminen Kolkka:

Kolkka Juho Emil s.27.03.1874

Anna_53
20.02.11, 13:10
Äidin äitini on tyttönimeltään Kolkka eli Anna Ellida Mustonen ja tämän kautta myös joitakin Kolkan suvun jäseniä. Terv. Anna

alfred
20.02.11, 15:25
Minun äitini asui Kolkan tilalla Entisessä Viipurin maalaiskunnassa joka oli Vahvialan hiivaniemi. Siinä oli heitä ennen asunut Kolkan Jussi syntymä ajasta ei tietoa.

Kaija Salminen
20.02.11, 15:32
Äidin äitini on tyttönimeltään Kolkka eli Anna Ellida Mustonen ja tämän kautta myös joitakin Kolkan suvun jäseniä. Terv. Anna

Äitisi täytyy siis olla minun äitini serkku, jos hänen vanhempansa olivat Anna Ellida (o.s. Kolkka) ja Santtu Mustonen. Voisitko lähettää minulle yksityisviestin tai sähköpostia ja kertoa suvustasi privaatisti vähän lisää.

Terv. Kaija

alfred
20.02.11, 21:31
Ei äitini ole Kolkka niminen ,sen tilan nimi oli Kolkka jossa he asuivat ja edelliset askkaat oli kolkka nimisiä.Äitini asui siellä1935-1944 välisen ajan. Hänen vanhempien nimi oli Myyrä.

Kaija Salminen
20.02.11, 22:01
Äidin äitini on tyttönimeltään Kolkka eli Anna Ellida Mustonen ja tämän kautta myös joitakin Kolkan suvun jäseniä. Terv. Anna

Äitisi täytyy siis olla minun äitini serkku, jos hänen vanhempansa olivat Anna Ellida (o.s. Kolkka) ja Santtu Mustonen. Voisitko lähettää minulle yksityisviestin tai sähköpostia ja kertoa suvustasi privaatisti vähän lisää.

Terv. Kaija

Ei äitini ole Kolkka niminen ,sen tilan nimi oli Kolkka jossa he asuivat ja edelliset askkaat oli kolkka nimisiä.Äitini asui siellä1935-1944 välisen ajan. Hänen vanhempien nimi oli Myyrä.

Hei Alfred!

Vastaukseni (keskimmäinen lainaus) oli tarkoitettu Anna_53:lle, jonka viesti (lainaus ylinnä) oli sinun vastauksesi edellä, ja jonka viestiä myös lainasin. Vastauksemme menivät siis ristiin. Anna_53:n äidinäiti on o.s. Kolkka, äitiemme isät olivat Mustonen-nimisiä veljeksiä, ja Anna_53 ja minä olemme siis "uusia" pikkuserkuksia. Jatkamme tietojen vaihtoa privaattipostissa. Täytyy selvittää, liittyykö mainitsemasi Kolkan tila Anna_53:n äidinäidin sukuun.

Terv. Kaija

Pavik
15.09.13, 09:06
Hei, minun suvussani on paljonkin Kolkka-nimisiä esivanhempia. Suku on Räisälästä. Se oli ihan yleinen sukunimi siellä. Kts. Geni.com sukupuusta, Kolkka sukunimisiä siellä on tällä hetkellä 158 henkilöä sukupuussa. Vaikka Google.haulla.
Terv.Paavo Vuorialho

Sari H
18.01.14, 19:12
Kerroppa Pavik mistä olet nämä tekstit ja tiedot saanut?
http://www.geni.com/people/Heikki-Barkman-Hevonoja-Perttunen/6000000021729925976

Sari H
18.01.14, 19:49
Tiedoksenne - kyseiset tiedot ovat alkuaan minun tutkimiani ja kirjoittamiani. Minulle tuli pyyntö Perttuselta tutkia hänen sukuaan, lähetin nämä tiedot hänelle tutkittuani ne- sitten tämä henkilö joka on laittanut ne tuonne Geniin - näette nimen sieltä, soitti minulle ja kysyin tämän Perttusen sukupuuta - tietenkään en antanut koska en tietekään toisen sukuja ala antamaan kenellekään. NO tämä henkilö on nyt sitten sen saanut tuolta ja nyt ne seisoo tuolla Genissä. Minulla on tekijänoikeus noihin teksteihini.

Pavik
18.01.14, 20:51
Haluatko että poistan ne? Teen sen jos niin haluat.
Ystävällisin terveisin,
Paavo

Pavik
18.01.14, 21:52
Sari, hyvä! Olisi todella sääli kokonaan poistaa ystävältäni Ilkalta sukupuunsa tiedot sen takia, että tutkimustulokset ovat Sinun. Ehdotankin, että mainitsen jokaisen profiilin kohdalla mistä ne ovat, en haluaisi niitä kokonaan poistaa koska tiedän, että sitä sukua ei ole kukaan muu tutkinut kuin Sinä. Pyydän vilpittömästi anteeksi, että olen laittanut Genin sukupuuhun ne kysymättä lupaa. Jokaiseen profiiliin joka on Sinun tutkimuksistasi lupaan laittaa lähteen. Sopiiko niin?
Ystävällisin terveisin, Paavo

Sari H
19.01.14, 10:03
Pavik noissa teksteissä mitkä olet kaikki sanasta sanaa copy pastettanut tuonne Geniin on minulla tekijänoikeus. sukutauluilla ei ole mutta teksteillä on. Olet kopioinut IHAN kaiken sinne mitä olen kirjoittanut I Perttuselle tutkimukseen. Kannattanee nyt lukaista sukututkimuksen säännöistä vähän ja tekijänoikeuksista. Olet toiminut mielestäni todella törkeästi! Opettele itse tutkimaan! Sinulla ei näytä olevan mitään käsitystä alasta. En ihmettelisi vaikka tuolta löytäsin elävätkin ihmiset. Olet näköään päivittänyt vielä niitä Hevonojakin lisää sinne 2.1.2014 jotka ovat siitä mun tutkimuksista.

Pavik
19.01.14, 10:17
Poistan ne tekstit tänään. Sain sukutaulut ystävältäni joka halusi, että autan häntä sukupuun laatimisessa kyseisessä ohjelmassa. Ei sen kummemmasta asiasta ole kysymys. Kyllä minä itsekin osaan kirkonkirjoista löytää samat kohdat, älä sitä epäile.
Ystävällisin terveisin,
Paavo

Sari H
19.01.14, 10:33
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=28750&highlight=Geni Tuolla on mietteitä tästä Genistä.

Pavik
19.01.14, 10:56
Internet on loistava apuväline mutta keiltämättä siinä on omat myös huonot puolensa...myös virheet kertautuu jos suoraan lainataan toisilta. Olet oikeassa, poistan ne kaikki tänään. Pyydän anteeksi.

Pavik
19.01.14, 11:39
Tekstit on nyt poistettu. Käyn kaikki vielä tarkemmin läpi uudelleen ettei vahingossa ole jäänyt mitään Sarin tutkimustietoja.

Sari H
19.01.14, 13:26
Kyllä sinne tutkimustietoni jäi - hyvä että poistit ne tekstit. No tiedättepä että ne on oikeasti tutkittu. Kannattaa olla jatkossa huolellinen.