PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ahonen, Hiltunen, Savolainen


Zaralia
13.01.11, 16:53
Hei!

Olisiko joku törmännyt jossain välissä näiden henkilöiden Vanhempiin, tai olisiko jollain jotain muuta tietoa heistä.

Anna(anni) Heikintytär Ahonen. s 1.1.1905 Avioliitossa Sukunimi Hyvönen.

Kalle Hiltunen s. 3.9.1897 Lapinlahdella

Matilda Savolainen s. 25.4.1898 Lapinlahdella. Avioliitosta sukunimi Hiltunen.

Leo Suomaa
30.01.11, 08:28
Taitavat olla aika yleisiä sukunimiä noilla seuduilla.

Muuan Aatami (Adam) Savolainen syntyi 7.4.1875 Maaningalla ja vihittiin 10.7.1898 Heta Hujasen (s. 14.11.1878 Kuopiossa) kanssa.

Aatamin vanhemmat olivat Jooseppi (Josef) Savolainen (s. 9.5.1836 Lapinlahdella) ja Helena Hiltunen (s. 31.1.1841). Joosepin vanhemmat lienevät olleet Aatami Savolainen ja Maria Nöjd Maaningan Onkivedeltä. Helenan vanhemmat lienevät olleet Klemetti Hiltunen ja Anna Liisa Malinen Maaningan Kärmetlahdesta.

Heta Hujasen äiti oli Vilhelmiina Hujanen (s. 1.1.1848), jonka vanhemmat lienevät olleet Pietari Hujanen ja Eeva Stiina Lapveteläinen.

Tiedän tästä perheestä jotain Aatami ja Heta Savolaisesta nykyaikaan päin, mutta vanhempien sukupolvien tutkimista olen suunnitellut aloittavani jo viime vuosituhannella.

Hyvorec
13.02.11, 14:36
Anni (Anna) Hyvönen, os. Ahonen, s. 1.1.1905 on suvussani, ja olen selvittänyt hänen esivanhempiaan vasta sukututkimuksen aloittaneena, n kuukausi takana tätä harrastusta. Tunnen hänen lapsiaan ja lapsenlapsiaan, mutta Jumisten Ahosten (Heikin perhe) taival Nilsiästä Lapinlahden puolelle 1900-luvun alussa on minulla huonosti tiedossa. Annin äidin, Jenny Maria Karppisen, s 2.5.1879 Nilsiässä, puolelta on laaja sukukirja: Manamansalon Mannilan Karppisten sukukirja, Anni on taulua 5360. Lisätietoja, mm valokuvia Annista ja hänen miehensä suvusta saat minulta yksityisviestin kautta.
Mm Nilsiän Ahosten sukuhaaran sukukirjaa ollaan näköjään tekemässä:
http://www.ahonen.fi/sukukirja.html