marlet
29.12.10, 21:56
muutti Jaalasta Artjärvelle perheineen 17.1.1742, Storby Peltola. K.herde Paulins attest. 22.12.1741. Samuel Brask vihittiin Jaalassa Maria Tuisku, Uhrväder kanssa v. 1728. Marialle on merkitty toisen lapsen syntymän kohdalla patronyymiksi henricsdotter 3.12.1731. Muistaakseni oli merkitty Iitti Sääksjärvelle vihkimisen aikoihin. Samuel saattaa olla ericsson. Yhden Erkin olen löytänyt Jaalasta, Eric Brask ,kuollut 18.08.1742 69v. Eli olisi syntynyt noin 1673.
Kysymykset: Artjärvellä,lukee Samuelin edessä Fieliugsman. Mikä ihme nimike? Näin minä sen luen. On merkattu käsityöläisten listoihin. Myöhemmin muuttavat Orimattilaan, jossa kadotin heidät. Uhrväder sukuhan on asuttanut runsaasti Orimattilaa.
Samuelin ja Marian syntymäajat ja vanhemmat on varmistamatta. Samuel Brask, ehkä erkinpoika, Maria ehkä heikintytär Uhrväder, mutta oikeata Heikkiä en ole tytölle löytänyt. Ei löydy Uhrväder-tiedostosta, eikä kirjoista. Voi olla Iitistä tai Orimattilasta.
Mutta mikä onkaan Brask-suku?
Christina-tytär avioituu Carl henricsson Björn kanssa 27.03.1758 Artjärvellä
Carl on utrid. ja trumslagare. Sotilas kuitenkin. Björn-suku on Mäntyharjulta.
Olen asialla mieheni sukujuuria tutkien.
Kysymykset: Artjärvellä,lukee Samuelin edessä Fieliugsman. Mikä ihme nimike? Näin minä sen luen. On merkattu käsityöläisten listoihin. Myöhemmin muuttavat Orimattilaan, jossa kadotin heidät. Uhrväder sukuhan on asuttanut runsaasti Orimattilaa.
Samuelin ja Marian syntymäajat ja vanhemmat on varmistamatta. Samuel Brask, ehkä erkinpoika, Maria ehkä heikintytär Uhrväder, mutta oikeata Heikkiä en ole tytölle löytänyt. Ei löydy Uhrväder-tiedostosta, eikä kirjoista. Voi olla Iitistä tai Orimattilasta.
Mutta mikä onkaan Brask-suku?
Christina-tytär avioituu Carl henricsson Björn kanssa 27.03.1758 Artjärvellä
Carl on utrid. ja trumslagare. Sotilas kuitenkin. Björn-suku on Mäntyharjulta.
Olen asialla mieheni sukujuuria tutkien.