PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tekstin fontin suurentaminen


Jemina
28.12.10, 20:04
Ostin uuden Nokia C7 kosketusnäyttöpuhelimen. Selailen sillä Suku Forumin sivuja, mutta siinä on yksi vika että teksti on niin pientä, että sitä vaikea lukea. Tietääkö joku matkapuhelimille tarkoitettua ohjelmaa, joka muuttaisi fontin kokoa suuremmaksi tai lihavoittaisi sitä. Ohjelma pitäisi saada ladattua netistä tai puhelimen kautta.

Juha
28.12.10, 21:19
Eikös siinä luurissa ole suoraan se suurennuslasikuvake?
Sen avulla näkyy paremmin



Juha

Jemina
28.12.10, 21:30
Kiitos vastauksesta. Minä olen kyllä niin tietämätön, että en löydä missä suurennuslasikuvake on. Voisitko neuvoa minua, mistä se löytyy?

Juha
28.12.10, 21:43
No tuossa mallissa ei taida olla sitä suurennuslasia, mutta ohjekirjasta (joka on laitteessa sähköisessä muodossa mukana) löytyy tämäkin ohje;

laita kaksi sormea haluamasi kohdan päälle ja vedä sormia erilleen. Siis vaikka valokuvan tai webbisivun päällä

Sinä siis ikäänkuin levität näkymään sormillasi.

http://europe.nokia.com/support/product-support/c7-00/how-to/internet/shortcuts-and-functions


Juha

Jemina
28.12.10, 22:04
Koen aika hankalaksi kyseisen toiminnon siis sormilla vetämisen. Latasin puhelimeeni Nokian Ovi Kaupasta Font Zoomer-ohjelman, joka maksoi 5 euroa. Se suurentaa ja pienentää tekstin fonttia hyvin ja on muuten erinomainen, mutta en nyt voi lukea ollenkaan Nokian Ovi kaupan tuotteita puhelimestani, kun kaikki teksti on siellä tällaista XXXXX siis eksää. Kaikki nettilehtien sivut ja Suku Forum näkyvät nyt tarpeeksi isona. Asetuksista en löytänyt mitään kohtaa, josta asian voi korjata. Ilmainen Font Zoomer Lite suurentaa vain 110 % ja käytän itse suurennusta 125 %. Annan tänne Font Zoomerin linkin Nokian sivulta

http://store.ovi.com/search?q=font+zoomer+somyac

Erkki Järvinen
29.12.10, 07:01
Ostin uuden Nokia C7 kosketusnäyttöpuhelimen. Selailen sillä Suku Forumin sivuja, mutta siinä on yksi vika että teksti on niin pientä, että sitä vaikea lukea. Tietääkö joku matkapuhelimille tarkoitettua ohjelmaa, joka muuttaisi fontin kokoa suuremmaksi tai lihavoittaisi sitä. Ohjelma pitäisi saada ladattua netistä tai puhelimen kautta.
- eikös puhelimet ole tarkoitettu puhumista varten ja Suku Forum tai muut www -sivut tietokoneen selaimella selattavaksi?!!?

Juha
29.12.10, 08:16
Käytän päivässä lukemattomia kertoja mobiilinettiä ja se on kyllä mahdottoman kätevää. Esimerkiksi jouluviikolla, kun junia oli myöhässä pahasti, oli helppo seurata netin kautta missä vaiheessa odottamani juna on tulossa. Siis kun itse olin ns. tien päällä.


Miksi pelätä uusien teknisten apuvälineiden käyttöä, jos ne helpottavat elämää?

Juha

Erkki Järvinen
29.12.10, 13:58
Käytän päivässä lukemattomia kertoja mobiilinettiä ja se on kyllä mahdottoman kätevää. Esimerkiksi jouluviikolla, kun junia oli myöhässä pahasti, oli helppo seurata netin kautta missä vaiheessa odottamani juna on tulossa. Siis kun itse olin ns. tien päällä.


Miksi pelätä uusien teknisten apuvälineiden käyttöä, jos ne helpottavat elämää?

Juha

en tiedä pelkäämisestä ja kukin tekee niin kuin itse hyväksi näkee - silti usein vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. Vaikka toisaalta "kuka taian taitaa, niin se taian tarvitsee" sopinee tässäkin tapauksessa.

Hannu Numminen
01.01.11, 22:33
Käytän päivässä lukemattomia kertoja mobiilinettiä ja se on kyllä mahdottoman kätevää. Esimerkiksi jouluviikolla, kun junia oli myöhässä pahasti, oli helppo seurata netin kautta missä vaiheessa odottamani juna on tulossa. Siis kun itse olin ns. tien päällä.


Miksi pelätä uusien teknisten apuvälineiden käyttöä, jos ne helpottavat elämää?

Juha

Kyllä mobiilinetti varmaankin on hyvin kätevä, mutta minäpä pelkäänkin kustannuksia. :) Kuvittelenko vain, vai laskeeko puhelinoperaattori mobiilikäytön dataliikenteeksi ja perii sen mukaisen hinnan käytöstä?

Juha
01.01.11, 22:35
Mobiili on ilman muuta dataa, mutta kaikilla operaattoreilla on ns. rajattoman käytön hinnoittelu nopeuden mukaan tms.

Itse maksan tällä hetkellä 2,95€/kk max. 384kbit/s olevasta yhteydestä.

Eli tuo on maksiminopeus, vaikka verkko sallisi suuremmankin surffausnopeuden. Riittää minulle ja kun hinta on noin edullinen....



Juha