PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ekholmin suku/Helsinki, Helsingin maalaiskunta, Pihlajamäen rakentaminen


Jyry
16.12.10, 17:41
Olen saanut monelta suunnalta apuja eri sukuja tutkiessani. Kiitos kaikille niistä. Toki itsekkin olen jo kymmenen vuoden ajan yrittänyt ja jopa joskus onnistunutkin löytämään sieltä täältä uusia linkkejä eri puolelta Suomenmaata eri sukujen tutkimukseen. Kuitenkin Helsingin alue tuntuu olevan kaikkein haasteellisin. Lieneekö syy runsaasta väestöstä ja materiaalista koskapa paljon ei vielä ole tikitaalisivuille ilmestynyt. Olen myös yrittänyt kysellä Helsingin srk-yhtymältä mutta vastausta ei ole tullut yksinkertaisinkaan sukututkimuskyselyihin.
No niin, pitkän esipuheen jälkeen mennään itse asiaan;
Onko jollakin tietoa Karl Arthur Ekholmista s. 20.9.1879, k. 24.10.1959. Missä hän oli syntynyt? Karl oli naimisissa Olga Karoliinan kanssa, s. 24.5.1887, k.10.8.1969.
Karl Arthur oli Helsingin Malmilla Långin kartanon torppari. Myöhemmin hän lunasti torpparinmaat itselleen ja viljeli maataan vielä 1960-luvun puolella.
Hänen maidensa läpi kulki tie, jota pitkin aluksi koko Helsingin Pihlajamäen asuntoalue ruvettiin rakentamaan.

Kyselee Jyry

Lenita
17.12.10, 21:00
Hei!

Mikäli se on sinulle mahdollista neuvoisin käymään Tikkurilan seurakunnassa, nykyään näköjään Vantaan seurakuntien keskusrekisteri:

www.vantaanseurakunnat.fi/vsrky/keskusrekisteri/sukututkimus (http://www.vantaanseurakunnat.fi/vsrky/keskusrekisteri/sukututkimus)

Siellä voi käydä paikan päällä tutkimassa tuoreempia kirkonkirjoja ja omien kokemusteni perusteella uskallan väittää, että tulevat kohtelemaan sinua hyvin.

Uudemmissa Helsingin pitäjän rippikirjoissa on muistaakseni kirjattu sukututkimuksessa tarvittavat tiedot erittäin hyvin. Sieltä se Malmikin löytyy kun ei silloin vielä kuulunut Helsinkiin.

Ystävällisin terveisin
Lenita Åvall

Jyry
18.12.10, 18:24
Kiitoksia vastauksestasi ja vihjeestäsi. Täytynee ajella Järvenpäästä Tikkurilaan. Onneksi ei ole pitkä matka. Jätän joulun pyhät rauhaan mutta vuoden alusta teen toivioretken.

Hyvää joulua
Jyry