PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Karhu | Valkjärven Karhut


Nalle Karhu
22.10.07, 17:12
Olen Valkjärven Karhujen sukua, tarkemmin Jöran Johansson Karhu (1803) ja puoliso Maria Jacopintytär Wanhasen (1801) jälkipolvea.
Onko kellään tarkempaa tietoa Valkjärven muiden Karhujen sukulaisuudesta. Olen järjestellyt niitä jo Excelillä perheittäin tarkoituksena siirtää ne myöhemmin sukututkimusohjelmaan jos löytyy sukulaisuussuhdetta. Vastailkaapa jos löytyy tietoa.

ottonitti
23.11.07, 01:11
Isoisäni äiti oli Helena Karhu, s. 9.8.1882 ja oli naimisissa Nikolai Helppolaisen, s. 24.1.1875 kanssa, vihitty 27.8.1899.
Helenan isä Tuomas Karhu, puoliso Hedvig Wilpuntytär Martikainen, s.1846, vihitty 28.6.1863.
Tuomaksen isä Matti Karhu.
Ainakin nämä Karhut liittyvät Helppolaisen sukuun.
Terveisin yksi Helppolaisen sukuun kuuluva.

Nalle Karhu
25.11.07, 21:50
Morjens Ottonitti

Meidän sukuhaaran Helena Karhu on syntynyt hiukan aikaisemmin, 24.6.1875 Valkeamatkassa, mikäli minun tiedot pitävät paikkansa.
Yhtään Tuomasta en meidän sukuhaarasta ole löytänyt. Matteja kyllä mutta en heiltä Tuomas nimisiä poikia.

Yritän saada selville ovatko kaikki Valkjärven Karhut sukua toisilleen. Pääasiassa hyödynnän Hiskiä kun ei oikein ole aikaa noihin mikrofilmeihin ja kortteihin paneutua.
Vanhin varmasti meidän sukuhaaran mies, siis josta löytyy selkeästi varmaa tietoa, on Jöran Johss Karhu s. 1803 k. 8.1.1852 Harmala.

Isänsä John Karhu saattaa olla Hiskistä kuolleista löytyvä
7.5.1846 kuollut 10.5.1846 Jutikkalassa haudattu.
Inh. Enkl.kyrkf. Joh. Karhu rödsot 69 alkup - KKSIVU: 70
Vaan tuo kun on vasta oletus...

Toistaiseksi siis en ole ehtinyt löytää yhtymäkohtia muihin Valkjärven Karhuihin edellisten jälkipolvien lisäksi. Tosin naisväen jälkipolvet on vielä jokseenkin kartoittamatta mutta silloin tietysti sukunimetkin jo muuttuvat ja yritän nyt tosiaan ensiksi perata nämä Karhut.

Eli tässä vaiheessa vielä näyttää siltä ettemme olisi sukua ellei vanhemmilta ajoilta löydy yhteyttä.

Nalle

ottonitti
27.11.07, 00:43
Moro, moro!

En tiedä näistä Karhuista enempää, hiskin kautta ei oikein pääse eteenpäin, täytyy kysellä "uusilta sukulaisiltani". Ilmottelen kun saan lisää tietoa.
Terveisin ottonitti