PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuinka päästä kauemmas taaksepäin?


Madeleine
12.12.10, 13:38
En ole varma mihin osioon kysymykseni kuuluu, joten ajattelin kokeilla tätä.

Tutkin äidinisäni sukua, Karhisia, Kiteen Riihijärveltä. Olen päässyt siihen saakka, että tiedän esi-isäkseni Zacharias Karhin –nimisen henkilön, joka on ollut naimisissa Sofia Pirisen kanssa; myös näiden lapset (syntyneet 1725-1738) ovat selvillä. En kuitenkaan pääse tästä taaksepäin, sillä kirkonkirjoista puuttuvat vuodet 1711-1721. Löydän kyllä Riihijärveltä Karhisia 1700-luvun alusta, mutta en voi olla varma, kuka heistä on sukua tuolla Zachariakselle. Olisiko jollakulla ideoita siihen, mistä voisin etsiä tietoa tuolta puuttuvalta ajanjaksolta?

Jouni Kaleva
12.12.10, 13:52
En ole varma mihin osioon kysymykseni kuuluu, joten ajattelin kokeilla tätä.

Tutkin äidinisäni sukua, Karhisia, Kiteen Riihijärveltä. Olen päässyt siihen saakka, että tiedän esi-isäkseni Zacharias Karhin –nimisen henkilön, joka on ollut naimisissa Sofia Pirisen kanssa; myös näiden lapset (syntyneet 1725-1738) ovat selvillä. En kuitenkaan pääse tästä taaksepäin, sillä kirkonkirjoista puuttuvat vuodet 1711-1721. Löydän kyllä Riihijärveltä Karhisia 1700-luvun alusta, mutta en voi olla varma, kuka heistä on sukua tuolla Zachariakselle. Olisiko jollakulla ideoita siihen, mistä voisin etsiä tietoa tuolta puuttuvalta ajanjaksolta?
Hei

Ehdotan, että laittaisit kysymyksesi Karjala-osioon ja otsikoit sen kuvaavasti, esim. "Kitee, Karhinen".

Mattikuusela
12.12.10, 15:57
Kirjassa
Kiteen pitäjähistoriakirja, I osa,
PITÄJÄ RAJOJEN MAILLA, Kitee ja Rääkkylä vuoteen 1870
Valmistunut v. 1994. Kirjoittaja Pekka Kauppinen.

on Kiteen isäntäluettelo 1700-luvun alusta. Jos sinulla sattuu hyvä onni, niin etsimäsi henkilö voi löytyä isäntäluettelosta ja yleensä talo meni vanhimmalle pojalle.

Itse luin tuota kirjaa Kansallisarkiston lukusalissa. Muuten en tiedä sen saatavuudesta.

Madeleine
12.12.10, 17:37
Hei!

Kiitoksia teille kumpaisellekin neuvoista. Laitan nyt tuon viestini vielä sinne Karjala-osioonkin ja yritän metsästää tuon mainitun kirjan lähiaikoina jostakin.