PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mikä tämä on?


Heikki Koskela
25.10.10, 11:52
Koneelleni ilmestyi tietoturvaohjelma nimeltään McAfee Security Scan Plus.
Olen ilmeisesti hyväksynyt sen huomaamattani ja nyt se on valmis tarkastamaan koneeni. Mikä se tämmöinen ohjelma on?

Juha
25.10.10, 12:02
McAfee -nimisen firman ilmainen "vianmääritystyökalu".

Ihan pätevä apukeino, jos sellaista katsot tarvitsevasi.

Tässä tarkempaa faktaa
http://fi.mcafee.com/fi/affiliates/adobe/landingpages/np681.asp?cid=72568

Heikki Koskela
25.10.10, 14:10
McAfee -nimisen firman ilmainen "vianmääritystyökalu".

Ihan pätevä apukeino, jos sellaista katsot tarvitsevasi.

Tässä tarkempaa faktaa
http://fi.mcafee.com/fi/affiliates/adobe/landingpages/np681.asp?cid=72568


Asia selvä nyt. Mutta korvaako se minun ensi kuussa loppuvan Norman Security Suiten vai tarvitaanko sitäkin tai vastaavaa eteenkin päin.

tkukkonen
25.10.10, 14:20
Asia selvä nyt. Mutta korvaako se minun ensi kuussa loppuvan Norman Security Suiten vai tarvitaanko sitäkin tai vastaavaa eteenkin päin.

Security Plus ei ole varsinainen virustorjunta- tai palomuuriohjelma. Tarvitset sellaisen (tai "sellaiset" koska palomuuriohjelma on usein erillinen) kun Norman vanhenee. MacAfeellä on mm sellaisia ohjelmia.

Janatuinen
25.10.10, 15:10
Itse olisin kyllä hieman epäileväinen, jos jokin "virusohjelma" ilmestyy koneelle ilman, että mitenkään tarkoituksella on sitä hakenut. Nyt kun on noita valevirustorjuntaohjelmia liikkeellä, jotka ovatkin itse asiassa haittaohjelmia ja voineet nimetä itsensä harhaanjohtavasti jonkin toisen tunnetun ohjelman nimiseksi tai sitä muistuttavaksi. Googlettamalla tuo ohjelman nimi tulee vastaukseksi sivuja, joissa siitä varotellaan. Joten älä sillä skannaa vaan luota siihen ohjelmaan, mikä sinulla on ennestään.

Sariainen
06.11.10, 13:39
Kerron vain sen, että melkein kannattaisi heittää tuo kyseinen ohjelma pois.
Minulla se sekoitti Windows 7 koneen. En ota sitä enää koneelleni. :cool:
Voihan se jollain toimia, mutta mulla ei.

Pekka Hiltunen
12.02.11, 21:34
Minulla oli suomalaisen Data Fellows -porukan luoman F-Securen F-Prot -virustorjunta- ja palomuuriohjelma käytössäni vuosikausia, koska aikoinaan sen sai ilmaiseksi, kun oli kone YO:n verkossa. Nykyään operoin miniläppärillä, jossa on vain giga rammia, ja koneen kapasiteeetti ei muutenkaan enää riittänyt F-Protin pyörittämiseen.

Imuroin Win XP -käyttikseeni Microsoftin päivityssivuilta ilmaisen virus- ja haittaohjelmatorjunnan, joka korvaa myös käyttöjärjestelmän sisäänrakennetun palomuuriohjelman: Microsoft Security Essentials. Tiedoston imuroinnin jälkeen suljin netin, poistin ohjauspaneelissa F-Protin, käynnistin koneen ilman nettiä ja asensin mainitun MS-ohjelman sekä päivitin sen netistä. Kone ei enää takkuile eikä viruksia tai haittaohjelmia ole löytynyt. Ohjelma tarkistaa kiintolevyn päivittäin ja haittaohjemien osalta on jatkuva päivitys, joka löytänee uusimmatkin troijalaiset.

On vaikeaa kuvitella, että MS voisi tehdä huonoa virustorjuntaohjelmaa - omaan käyttöjärjestelmäänsä optimoituna.
PH