PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukuohjelmisto 2004 varmin yhdistämistapa


Kerttu Korhonen
29.09.10, 17:53
Kertokaa mikä on turvallisin tapa yhdistää kaksi eri tietokantaa,niin että myöskin sukulaisuussuhteet säilyvät. Kokeilin Näkymän avulla ja hupsista isistä tuli yksinhuoltajia ts vaimot puuttuivat tai olivat vapaalla jalalla.Siirretävässä tietokannassa on 4256 henkilöä,joista noin 500 molemmissa tietokannoissa.:confused::confused:

Kerttu Korhonen
29.09.10, 18:53
Kertokaa mikä on turvallisin tapa yhdistää kaksi eri tietokantaa,niin että myöskin sukulaisuussuhteet säilyvät. Kokeilin Näkymän avulla ja hupsista isistä tuli yksinhuoltajia ts vaimot puuttuivat tai olivat vapaalla jalalla.Siirretävässä tietokannassa on 4256 henkilöä,joista noin 500 molemmissa tietokannoissa.:confused::confused:
Selvyyden vuoksi; Minulla on Windows7 ja Sukuohjelmisto 2004 versio 10.1.5.4 :confused:KK

kaila
30.09.10, 14:56
Kun yhdistät tietokantaan osan toisesta kannasta niin näkymä on hyvä tapa.

Jos näkymä ei sisällä äitiä niin isästä tulee yksinhuoltaja.

Josyhdistät molemmat kannat kokonaan niin sukulaisuuksia ei pääse hukkumaan. Silloinkin on tarkistettava ja jälkeen päin käsin selvitettävä ne henkilöt jotka esiintyivät kummassakin kannassa.

Toinen tuplista on yleensä syytä poistaa ja tarkistaa että jäljelle jääneelle jää oikeat sukulaisuudet.

t Kaarle Kaila

Kerttu Korhonen
30.09.10, 16:53
Kiitos K.K :lle:) Toimi kun siirsin koko tietokannan .
Kiittää KK

harrysme
08.10.10, 17:27
Toimiva "match and merge" toiminto olisi mukava saada myös Sukuohjelmistoon. Kahden osin päällekkäisen kannan yhdistely ilman sitä on tarkaa työtä, on se tietysti aina.

kaila
08.10.10, 17:50
Sukuohjelmisto 11:een voitaisiin jotain harkita. Tarvittaisiin ehkä pieni työryhmä miettimään yhdistämisen sääntöjä ja memetelmiä. Minun näkemykseni on,että automaatti ei saa tehdä virheitä vaan käyttäjän on ratkaistava kaikki epävarmat tapaukset itse.

Ehkä sinä olisit halukas tällaiseen työryhmään. Aikaa voisi minulla siihen olla foskus ensi vuoden puolelle.

T Kaarle Kaila

harrysme
08.10.10, 19:39
Ilman muuta käyttäjän vahvistus kaikkiin yhdistelyihin. Varmaankaan ei ole ihan helppoa määritellä rajoja, mitä ohjelma ehdottaa yhdistettäväksi. Taitaahan 2004:ssä itse asiassa joku vertailusysteemi uusissa henkilöissä olla.

Periaatteessa kai pitäisi osallistua, eikä vain vaatia. Osaamiseni on kyllä aika huonoa.