PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Verolippuja 1880 ja -90 luvulta


Hape
26.09.10, 20:50
Arkistoihini on löytynyt Werolippuja 1882, 1889.
Arjärven: Kinttulan, Artjärven, Ratulan, Willikkalan kylistä.
Anjalan: Anjalan, Muhniemi, Ummeljoen, Ahvion kylistä.
Elimäen: Mustialan, Hardomin, Kesolan, Rahikkalan, Filppulan, Tavastbyn, Willikkalan, Rattulan, Moision, Rausila, Peipolan, Härälän kylistä.
Iitin: Muikkilan, Niinimäen, Syötikkälän, Sääksjärven, Lyöttilän, Pilkanmaan, Keltin, Sidikkalan, Kuusaniemen, Kauraman, Haapakimolan, Kausasaaren, Kirkonkylän, Taasian kylistä.
Jaalan: Honnilan, Wesalan, Honnilan, Huhdasjärven, Jaalan, Kimolan, Karijärven, Uimilan, Siikakosken, Honnilan, Palojärven, Paljakan kylistä.
Liljendalin: Eskilomin, Drombomin, Garpomin, Säfträskin, Mickelepintonin kylistä.
Myrskylän: Kaukbölen, Grefnäsin, Myrskylän, Labbomin, Kaukjärven, Backbölen, Öfvitsbölen kylistä.
Pernajan: Sarflaksin, Tjusterbyn, Girslomin, Thorsbyn, Skinnarsin, Käbackan, Härkäpän, Isnäsin, Horslökin, Österforsin, Lundholmin, Bäcksbyn, Sarflaksin kylistä.
Strömfors, (Ruotsinpyhtää): Tessjön, Kungbölen, Svenkbyn, Lill- Abborforsin, Kullan kylistä.

Aivan tarkkaa tietoa ei ole noista papereista, mutta oletan niiden olevan maksamattomia veroja, jos joitakin asianosaisia kiinnostaa niin voin laittaa verokuitin tulemaan.
Laitan muutaman liitteeksi.

SatuKy
27.09.10, 18:23
Hei
minua kiinnostaisi seuraavista kylistä löydetyt kuitit eli Iiitin
Lyöttilän, Pilkanmaan, Keltin, Kuusaniemen, Kauraman, Haapakimolan

Onko niitä paljonkin? Ovatko ne sähköisessä muodossa? jne.......

Satu Aittomäki

Hape
27.09.10, 18:54
Iittiläisiä on kaikki eniten ja vuosilta 1882 sekä 1898, ja arviolta n. 60- 70 kpl.
Kyllä ne on ihan alkuperäisiä, joita tuskin kaikkia skannailen, mutta laitan joitakin tulemaan sähköpostiisi.

Janne P
04.03.19, 13:43
Hei! Onko teillä vielä noita Jaalan verolippuja?

Hape
04.03.19, 21:58
Terve, joo onhan mulla vielä niitä. Ei nyt just tässä käsien ulottuvilla, mutta voinhan niitä kaivella jokin päivä, olisiko jotain tiettyä kylää koskevia?

Janne P
18.03.19, 10:39
Hei,

minua kiinnostavat Jaalan kylistä erityisesti Honnila mutta myös muidenkin kylien veroliput. Jos niitä ei ole kovinkaan paljon, niin kyllä ne huolisin. Heinolasta minua kiinnostaisi Nynäsin (kartanon), kun yksi esi-isä oli sielä muonamiehenä/torpparina. Tämä Heinola tuli nyt äkkiseltään mieleen. Mutta miten tapahtuu toimitus?

Hape
18.03.19, 16:37
No hyvä, jos on tarvetta. Laita osoite s-postiin:
harri.saarinen(ät)phnet.fi