PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Savon rykmentti


vainoh
13.10.07, 18:06
Mistähän löytyisi tietoa Savon rykmentistä ennen vuotta 1712? Siis katselmusluetteloita ja/tai muuta vastaavaa.
Uudemmat kyllä löytyvät helposti (WA576, WA1218-21, ES2273, ES2292).

-
Väinö Holopainen

Hanna
13.10.07, 19:59
En osaa neuvoa sinua, mutta kerrotko mistä löydän nuo Savon rykmentit kirjat. Sukulainen palveli ko rykmentissä 1700- luvun lopulla, asuen Kuopiossa ja 1800-luvun asuen Leppävirralla.

Erkki A Tikkanen
19.10.07, 09:09
Hei,

Ruotsista löytyy. http://www.svar.ra.se/
Sivun vasemmasta reunasta Arkiv - forska > Till arkiv > Arkivsök > Arkiv > Militaria > Sök.

Täältä löytyy vanhimmat sotilasasiakirjat myös suomalaisista joukoista. Kortteja voi lainata, tai jopa ostaa itselleen.

vainoh
19.10.07, 15:08
Kiitos

Pikavilkaisulla tuolta löytyi ainakin nuo 1712 ja uudemmat.
Täytyy kaivella tarkemmin löytyykö vanhempia tietoja.

-
Väinö Holopainen

Erkki A Tikkanen
20.10.07, 12:20
Kiitos

Pikavilkaisulla tuolta löytyi ainakin nuo 1712 ja uudemmat.
Täytyy kaivella tarkemmin löytyykö vanhempia tietoja.

-
Väinö Holopainen

Vanhemmat löytyvät esim. Rullor -1723 osiosta. Savon rykmentti on monissa eri lähteissä mukana, rykmentin nimiä ei valitettavasti ole mukana aina itse hakemistoissa, kortit on vain käytävä systemaattisesti läpi´.

Itse etsin vuosia sitten Hämeen, Savon ja Pohjanmaan rykmenttien kortteja, ja ne löytyivät eri paikoista jotain 1620 lähtien. Rullor-1723 -nimikkeen alta löytyivät kaikki rykmentit vuosittain järjestyksessä.

Itse etsin upseereita, joten minua auttoi henkilöluettelo, josta näkyi jokainen kortti, missä kyseisestä henkilöstä oli tietoja. Valitettavasti miehistöstä ei vastaavaa ole käytettävissä, joten on vain käytävä läpi kortteja vuosittain.

Esim. SSS:n kautta 15 vuotta sitten sai kortteja lainaan halvemmalla. En tiedä josko tämä on tänäpäivänä mahdollista.