Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuorma-auto
Hannu Taisto
03.09.10, 18:14
Kuvassa on mm. enoni, mutta minua kiinnostaa, minkä merkkinen auto on ja miltä vuodelta.
Joko Hannu on saanut auton selvitettyä.
Olen nyt eilisen illan ja osan yötä selannut mielenkiinnosta autosivustoja, mutta ei ole tuota vielä silmmiini osunut. Olisiko vuosimallit 1920-1930 lukujen vaihteen tienoilla. Konehuoneen tuuletus noilla vaakamallisilla säleiköillä on hyvä tuntomerkki, koska kaikki muut ovat likipitäin tehneet säleikkönsä pystymalliseksi.
Mutta ei kyllä kohtuuvella tätä löydä.
Onko tuosta saatavissa tarkempaa skannausta/suurennosta keulan ja keulakoristeen osalta. Onko keulan kilvessä näkyvissä mitään nimeä. Rekisterinumero sentään on. Saattaisi vanhoista rekisterikirjoista löytyä. Eikös paikkakuntien nimismiehet ole pitäneet kirjaa oman paikkakunnan autoista.
Jos saat merkin selville niin kerro myös täällä. Jäi sen verran vaivaamaan.
Pekka
Veteraanikuorma-autoseura saattaisi olla hyvä apu
http://www.vetku.fi/
Juha
Hei
Juteltuani Vetkun puheenjohtajan kanssa tämän hetkinen arvio olisi noin 1930 vuosimallin Brockway kuorma-auto. Odottelen vielä mitä Olli Kuopiossa sanoo, kunhan ehtii vastaamaan
Hytti lienee Suomessa rakennettu, kuten tuolloin oli tapana
Täällä on hyvin samantapainen keula linja-autossa
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kuva/Mobilia/pv00a0ye.jpg
t Automatti
Hei vielä
Olli kertoili hieman lisää
Kyseessä on Brockway-merkkinen auto, jossa on ko. merkin tuon aikaisen maahantuojan eli Korpivaara & Halla Oy:n Kyläsaaren koritehtaan valmistama ohjaamo. Auton valmistaja oli Brockway Motor Co. Inc, Cortland, New York, U.S.A. Yhtiö liitettiin Mack Trucks -konserniin vuonna 1956. Kuvan auton tehdasvuosimalli on merkin historiikin mukaan 1925-1927 ja tyyppi "Model R12". Autossa oli 6-sylinterinen suora Continental B-7 -moottori teholtaan 32,4 hp. Akseliväli oli 153 tuumaa. Rekisterikilven perusteella kuva on otettu vuonna 1931, 1933 tai 1935. Valkopohjaisia ja mustapohjaisia kilpiä käytettiin vuorovuosina 1930-1940, valkoisia parittomina ja mustia parillisina vuosina; kilvet oli vaihdettava vuosittain. Vuosina 1937 tai 1939 kuva tuskin on otettu, sillä kilven numeron perusteella auto oli Turun ja Porin läänistä talvisotaan pakko-otettavien autojen joukossa. Se joutuiko se lopulta sotaan, ei ole tiedossa.
t. automatti
Sieltä tuli hyvää tietoa. Ehdottomasti sama auto.
Linkissä hienosti entisöity yksilö paloautona, jossa tuo keula näkyy erityisen hyvin.
Linkki (http://latoncruise.com/images/100_3235.JPG)
tv Pekka
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.