PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suomen kaarti, sotilaiden siirto


tealainen
01.09.10, 20:14
http://www.genealogia.fi/katselmus/

Miten sotilaat muuttivat komppaniaa Suomen Kaartissa? Olen löytänyt muutokirjan jossa on myös maininta nimenvaihdosta, mutta haluaisin olla varma siitä että löytämäni muuttokirja on oikea.

Seuraavan tiedon löydän muuttokirjasta: Henric Johansson muutti Suomen kaartiin 1840. Otti nimen Svahn ja sotilas nro 163.
Kun haen muita tieoja niin löydän kirjoista että minun vaarini isoaitin aidin isä oli sotilas Henric Svahn nro 29 siinä vaikeessa kun rupesi lapsia tekemään.

Katselmusrulla 1846 - 1846 tilastoista löydän 4:en komppanian sotilaan nro 163 JA 3:en komppanina sotilas nro 67. Sama nimi, ja että voisin sitoa sotilas nro 163 sotilas nro67 tarvitsisin lisätietoja.
Mistä löydän komppaniansiirron tietoja?

Sama tilanne on myös siirto 3:esta komppaniasta 1:aiseen komppaniaan ja numeroon 29.

Onko kenelläkään neuvoa?

kkylakos
23.09.10, 12:25
Tietämättä asiasta yhtään enempää luulisin, että alkuperäisten dokumenttien tarkastelu voisi auttaa eteenpäin. SSS:n ja Sota-arkiston yhteistyönä tekemään kantaan ei varmaankaan ole viety kaikkea tietoa (esim siirtoja).

(Upseerien ylennyksiä ja siirtoja olen nähnyt digitoiduissa sanomalehdissä, mutta sotilaat eri asia.)