PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Riekkisiä häveyksissä!


Anne23
13.06.07, 18:04
Olen etsinyt ukkini pyynnöstä hänen äitinsä sukulaisia ja missä päin he ovat aikanaan Nilsiässä ja ympäristössä asuneet. Tätä haaraa en ole päässyt puusta pitkälle sillä olen löytänyt vain ukkini isoisän, enkä ole varma onko kyseessä sama edes henkilö. Pääasiassa etsintöjä olen suorittanut Hiskin kautta ja sitten mikrofilmeiltä.

Osaisiko joku auttaa asiassa eteenpäin?

Matti Kalervo
14.06.07, 09:10
Minun tutkimuksissani on tullut Riekkiset vastaan ainakin Suojärvellä, Sutelassa ja en muista Paloiseen va Jumiseenko paikka kuului 1800 luvulla, mutta nykyisin on Jumiskylää.Suojärvi on nykyään Rautavaaraa ja muut mainitsemani kylät Varpaisjärveä.
Terv. Matti Korhonen

teuvo
14.06.07, 15:50
Auttaisiko asiaa esim. Riekkisten Sukukirja, löytyy varmaankin Kirjastosta, kuin myös minun kirjahyllystäni. terv. teuvo !

Liisa Rinkinen
14.06.07, 22:48
Hei Teuvo!

Mikäs on Riekkisten sukukirjan koko nimi? Löytyykös sieltä Antti Pekka Riekkinen s. 14.6.1846 Kaavilla? Antti Pekka on ääi.

Suku on minulla odottamassa - pitäisi hamassa tulevaisuudessa ottaa työn alle...

sukututkimusterveisin liisa

teuvo
15.06.07, 16:42
"Mun muistui mieleheni nyt..." Riekkiset vuosisatojen vierteessä. Kustantaja Riekkisten sukuseura ry. Terv. teuvo !

Christina
15.06.07, 18:42
katso:
http://www.genealogia.fi/sukus/riekkinen/

terv. Christina Nordback

Liisa Rinkinen
15.06.07, 20:36
Kiitos Cristina linkistä - jokunen vuosi sitten jo hieman aloittelin äitini sukujen tutkimista, mutta sekosin lukuisissa Riekkisissä. Sittemmin äidin äidin isän suku onkin tutkittu! Valmis sukukirja auttaa kovasti pysymään "oikealla polulla"; haluan kyllä itsekin katsella kirkonkirjoista suvun vaiheet.

sukututkimusterveisin liisa

Alpo Pasanen
18.06.07, 13:15
Olen syntynyt Nilsiässä Palonurmen Alanurmeksen rannalla, Pitkärannassa. Naapurina vuonna 1950 oli OLKA Riekkinen! Hän oli vanha ihminen ja asui tosi vanhassa huonokuntoisessa talossaan.

Stara
14.11.10, 08:50
Riekkisten sukukirjasta kyllä löytyy Antti Pekka Riekkinen syntymäpäivä on 4. eikä 14.. Esivanhempia löytyy aina 1580-luvulle!

Hei Teuvo!

Mikäs on Riekkisten sukukirjan koko nimi? Löytyykös sieltä Antti Pekka Riekkinen s. 14.6.1846 Kaavilla? Antti Pekka on ääi.

Suku on minulla odottamassa - pitäisi hamassa tulevaisuudessa ottaa työn alle...

sukututkimusterveisin liisa

Liisa Rinkinen
14.11.10, 17:18
Hei!

Kiitos viestistäsi!

Äidin äidin isän Antti Pekka Riekkisen syntymäajan olen saanut Kymin srk:n virkatodistuksesta sukututkimusta varten.

Nyt onkin sitten aika tilata Riekkisten sukukirja kirjastosta ja ruveta katselemaan näitä Savon sukulaisia, jotka ovat jääneet minulle aivan vieraiksi. Pääsenpä helpolla sukukirjan avulla!? Ja todella pitkälle! Jo kymmenen vuotta tutkimuksen alla ollut isäni suku tyssää 1770-lukuun... :oo:

Sukututkimusterveisin liisa

Stara
14.11.10, 18:49
Riekkisten Sukuseura ry:n toimittama Riekkisten sukukirja on nimellä: "Mun muistui mieleheni nyt..." Riekkiset vuosisatojen vierteessä, 2. painos 2007 ja 1. painos 2004. Kummatkin painokset loppuunmyytyjä. Kuulema kolmannen painatusta harkitaan.

Tosi painavaa ja mielenkiintoista tarinaa ja henkilötauluja. Kannattaa tutustua muidenkin!