PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Teenkö eri sukuhaaroista omat sukujutut


marjakp
23.08.10, 08:35
Olen aloittamassa kirjauksia sukujuttuihin. Miten olisi käytännöllisintä tehdä, kaikki neljä isovanhempieni haaraa yhteen vai kaikki erikseen omiksi tiedostoiksi? Toistaiseksi olen kerännyt tiedot käsin vihkoihin, lähdetietoineen. Olen seurannut kaikkia neljää sukua taaksepäin, merkinnyt myös esivanhempieni sisarusten tietoja. Joskus tulevaisuudessa voisi tulla kyseeseen jonkun esivanhemman jälkipolvien kokoominen.

Juha
23.08.10, 09:06
Kirjaa kaikki samaan tietokantaan, koska ennemmin tai myöhemmin törmäät tilanteeseen, jossa eri sukuhaarat yhtyvät toisiinsa.

Lisäksi hakeminen on paljon helpompaa, kun kaikki ovat samassa "kasassa".

Tulosteita voitkin sitten tehdä omien tarpeittesi mukaan sukuhaara kerrallaan jne.



Juha

marjakp
23.08.10, 09:12
Kiitos vastauksesta. Taidanpa noudattaa koneneen neuvoa. marja pärri

Heikki Koskela
23.08.10, 11:32
Olen aloittamassa kirjauksia sukujuttuihin. Miten olisi käytännöllisintä tehdä, kaikki neljä isovanhempieni haaraa yhteen vai kaikki erikseen omiksi tiedostoiksi? Toistaiseksi olen kerännyt tiedot käsin vihkoihin, lähdetietoineen. Olen seurannut kaikkia neljää sukua taaksepäin, merkinnyt myös esivanhempieni sisarusten tietoja. Joskus tulevaisuudessa voisi tulla kyseeseen jonkun esivanhemman jälkipolvien kokoominen.

Juha jo valaisi asian. Mutta tähdennän vielä, että olisi mielestäni virhe kirjoittaa kustakin oma haara. Yritin aikanaan sitä mutta huomasin sen johtavan tilanteeseen, jossa piti paimentaa kutakin haaraa erikseen.

Käy juuri niin kuin Juha sanoi. Jossain vaiheessa varmuudella eri sukuhaarat törmäävät toisiinsa ja silloin alkaa eri haarojen paimentaminen ja se on hyvin työlästä.

Kaikki siis samaan tiedostoon ja sieltä on soma poimia mikä sukuhaara tahansa omaisten ja sukulaisten iloksi.

marjakp
23.08.10, 11:50
Kiitos! Pitää uskoa, kun tulos on 2-0. marja p